Veiligheid
Forward Collision Mitigation System (FCM)
Meer veiligheid bij een botsing
Met een combinatie van camera's en laserradarsystemen schat het FCM-systeem je afstand en snelheid ten opzichte van je voorligger in. Als het systeem een risico op een botsing waarneemt, geeft het een waarschuwingssignaal en vertraagt het automatisch je voertuig.
Lane Departure Warning (LDW)
De auto waarschuwt je wanneer je slingert
Deze slimme functie geeft een geluidssignaal weer en toont een waarschuwing op het dashboard om je te waarschuwen dat je voertuig zijn rijstrook verlaten heeft en je de richtingaanwijzers niet gebruikt hebt.
Adaptive Cruise Control (ACC)
Houd afstand van je voorligger
De Adaptive Cruise Control vermindert spiervermoeidheid op lange trajecten omdat je zelf de gewenste maximumsnelheid van de auto kunt bepalen en het systeem de gekozen afstand tot je voorligger voor je handhaaft.
Blind Spot Warning (BSW)
Geen dode hoeken meer
Deze functie maakt gebruik van radarsensoren om na te gaan of zich voertuigen in je dode hoeken bevinden. Als je van rijstrook wilt veranderen en het systeem neemt een voertuig waar, dan licht er een waarschuwingslampje op in de buitenspiegel die zich het dichtst bij het gevaar bevindt, en weerklinkt er een geluidssignaal.
Automatic High Beam (AHB)
Bedient de koplampen voor jou
Voor meer rijgemak in het donker schakelen de grootlichten automatisch over naar dimlichten wanneer een tegenligger waargenomen wordt. Zodra de tegenligger gepasseerd is, worden de grootlichten opnieuw ingeschakeld. Je hoeft dus nooit meer je stuur los te laten om de lichten handmatig om te schakelen.
Rear Cross Traffic Alert (RCTA)
Met een gerust hart achteruitrijden
Als de radarsensoren in de achterbumper een zijdelings naderend voertuig waarnemen nadat je de achteruitversnelling hebt ingeschakeld, verschijnt er een waarschuwing op het multifunctionele beeldscherm, weerklinkt er een geluidssignaal en begint er een waarschuwingslampje te knipperen in beide buitenspiegels.
Multi Around Monitor
Bekijk de auto vanuit elke hoek
Lastige parkeermanoeuvres worden een fluitje van een cent. Camera's op de voorkant, achterkant en zijkanten van het voertuig (inclusief een vogelperspectief) geven je een beeld van je dode hoeken en helpen je om makkelijker te parkeren. Ze registreren ook of achter de auto een voertuig of voetganger voorbijkomt.
RISE (Reinforced Impact Safety Evolution)-koetswerk
Ontworpen om jou te beschermen
De Eclipse Cross maakt gebruik van onze geavanceerde Reinforced Impact Safety Evolution-carrosserie, die meer weerstand biedt bij een botsing. Het koetswerk is op strategische plaatsen voorzien van verstevigingen, die de energie bij een stevige botsing helpen afvoeren en absorberen. Zo verkeren jij en je passagiers in alle veiligheid wanneer het er echt op aankomt.
eclipse cross
Wat wil je nu doen?
Bepaalde uitrustingskenmerken kunnen verschillen van land tot land. Gelieve contact op te nemen met uw plaatselijke Mitsubishi-verdeler voor details. Alle rechten voorbehouden. Contractueel niet-bindende afbeeldingen die mogelijk afwijken van de uiteindelijke uitrusting.
BELANGRIJK
FCM: De waarnemings- en sturingsmogelijkheden van de Forward Collision Mitigation [FCM] zijn enkel aanvullend en voorkomen niet in iedere situatie een botsing. Rijd voorzichtig en vertrouw niet alleen op dit systeem tijdens het rijden. FCM werkt wanneer zich een auto voor je voertuig bevindt. FCM is ook ontworpen om voetgangers waar te nemen, maar in sommige situaties zal het systeem ze mogelijk niet detecteren of uitgeschakeld zijn. De automatische remfunctie wordt ingeschakeld voor een voorligger wanneer je voertuig met een snelheid van ongeveer 5 km/u tot 80 km/u rijdt, en voor een voetganger wanneer je met een snelheid van ongeveer 5 km/u tot 65 km/u rijdt. Omdat de FCM geen functie heeft om te blijven remmen, wordt de rem ongeveer 2 seconden na het tot stilstand komen losgelaten. Om te voorkomen dat het voertuig daarna blijft rollen, moet de bestuurder het rempedaal mogelijk ingedrukt houden. In sommige gevallen zal de FCM niet werken als de bestuurder acties ondernomen heeft om een ongeval te voorkomen door te sturen of te versnellen. Raadpleeg je plaatselijke Mitsubishi Motors-dealer of -verdeler voor meer informatie als je nog vragen hebt.
LDW: De Lane Departure Warning is niet ontworpen om de risico's te verminderen die verbonden zijn aan het niet goed voor zich uitkijken (aandacht afgeleid door iets naast het voertuig, verstrooidheid, enzovoort) of een beperkt zicht, bijvoorbeeld door het slechte weer. Het systeem werd ontworpen om de rijstrook waar te nemen bij een snelheid van ongeveer 65 km/u of meer. Blijf dus je voertuig correct besturen en veilig rijden. Het systeem neemt in bepaalde omstandigheden mogelijk de rijstrook niet juist waar. Raadpleeg de gebruikershandleiding voor aanvullende informatie.
ACC: De waarnemings- en sturingsmogelijkheden van de ACC zijn enkel aanvullend. Rijd voorzichtig en vertrouw niet alleen op dit systeem tijdens het rijden. In bepaalde situaties wordt de ACC mogelijk niet ingeschakeld. Mogelijk zal het systeem de feitelijke situatie niet juist waarnemen naargelang van het type voertuig dat voor je rijdt, de weersomstandigheden en de rijomstandigheden. Bovendien zal het systeem mogelijk niet voldoende kunnen vertragen als het voertuig voor je plots hard remt of een ander voertuig plots voor je opduikt, waardoor de afstand tot het voertuig voor je verkleint. Raadpleeg je plaatselijke Mitsubishi Motors-dealer of -verdeler voor meer informatie als je nog vragen hebt.
BSW: De waarnemings- en sturingsmogelijkheden van de Blind Spot Warning [BSW] zijn enkel aanvullend en waarschuwen je niet in elke situatie voor voertuigen in je dode hoeken. Vertrouw niet alleen op dit systeem tijdens het rijden. De BSW werkt mogelijk niet normaal in bepaalde gevallen, afhankelijk van het verkeer, het weer, het wegdek en de aanwezigheid van obstakels. Bestuurders zijn volledig verantwoordelijk voor hun eigen veilige rijgedrag. De grafische weergave van de radargolven is enkel ter illustratie en stemt niet overeen met de feitelijke sensortoepassing. Raadpleeg de gebruikershandleiding voor aanvullende informatie.
AHB: Dit systeem wordt ingeschakeld bij een snelheid van ongeveer 40 km/u of meer en wordt uitgeschakeld bij lagere snelheden. Raadpleeg de gebruikershandleiding voor aanvullende informatie.
RCTA: Vertrouw niet alleen op dit systeem tijdens het rijden. Mogelijk neemt het in bepaalde omstandigheden niet alle bewegende voertuigen waar. Bestuurders zijn volledig verantwoordelijk voor hun eigen veilige rijgedrag. De grafische weergave van de radargolven is enkel ter illustratie en stemt niet overeen met de feitelijke sensortoepassing. Raadpleeg de gebruikershandleiding voor aanvullende informatie.
7 SRS-airbags: De airbags maken deel uit van het Supplemental Restraint System of SRS (aanvullend beveiligingssysteem). Om het risico op letsels van een airbag die zich ontplooit te verminderen, moet je altijd je veiligheidsgordel dragen en rechtop zitten in het midden van de stoel en mag je niet tegen de deur leunen. Zet kinderen tot 12 jaar indien mogelijk altijd achterin en gebruik geschikte kinderzitjes. Als je een naar achteren gericht kinderzitje gebruikt op de voorstoel, moet je de SRS-airbag uitschakelen met de daarvoor bedoelde schakelaar. Raadpleeg de gebruikershandleiding en de instructies van je kinderzitje voor aanvullende informatie.
HSA: De Hill Start Assist [HSA] is geen vervanging voor veilig rijden. Vertrouw nooit alleen op deze functie terwijl je op steile wegen rijdt. Je voertuig kan achteruitrollen als het rempedaal te hard wordt ingedrukt of als de weg heel steil of glad is. Deze functie is niet ontworpen om het voertuig meer dan 2 seconden stationair te houden op steile hellingen. Vertrouw niet alleen op deze functie om het voertuig in stilstand te houden in plaats van het indrukken van het rempedaal. Raadpleeg de gebruikershandleiding voor aanvullende informatie.
ASC: Active Stability Control (actieve stabiliteitscontrole). De sturingsmogelijkheden van de ASC zijn enkel aanvullend. Rijd voorzichtig en vertrouw nooit alleen op deze functies tijdens het rijden. Zorg ervoor dat het type en de maat van alle vier de banden dezelfde zijn. Laat achteraf geen sperdifferentieel op je voertuig monteren. Raadpleeg de gebruikershandleiding voor aanvullende informatie.