Mitsubishi Pajero, de échte 4X4 in 3-deursversie | Mitsubishi Motors
Onze site maakt gebruik van cookies. Wij gaan ervan uit dat u akkoord gaat met onze cookies op het moment dat u gebruik maakt van onze site. Klik hier om meer te weten te komen over cookies en waarom wij ze gebruiken.
  • 0 PRODUCTS IN COMPARISON

    Close

    You Cannot Select More Than 5 Cars

Lees meer
  • promoimage
Lees meer
  • EXTERIEUR 

       
    DESIGN-8  DESIGN-9

    DESIGN-10 

    DAKRAILS

    Het ruime interieur van de Pajero biedt u een zee van ruimte om allerlei spullen te transporteren. Voor als je nog meer te vervoeren hebt, zoals fietsen of ander omvangrijk sportmateriaal, zijn de Instyle-versies met 5 deuren uitgerust met gestroomlijnde dakrails met een draagvermogen van 100 kg.

    *5-deurs versie getoond

    RESERVEWIELEN

    Of je nu het lichte of het zware terrein opzoekt, in beide gevallen kan een reservewiel altijd van pas komen. De Pajero is verkrijgbaar met een donkergrijze reservewielcover of een exemplaar in koetswerkkleur.


    STERKE EN STIJLVOLLE LICHTMETALEN VELGEN

    De velgen maken de auto: ze moeten perfect aansluiten bij het evenwicht en de proporties van het koetswerkdesign. De Pajero staat op gedurfde, ruige 18-duimvelgen met 12 spaken, die gemaakt zijn van sterk maar licht aluminium en de juiste soort aandacht trekken.


    INTERIEUR 

     
    DESIGN-6 DESIGN-1

    DESIGN-2 

    BUITENSPIEGELS

    De Pajero heeft mooi geïntegreerde richtingaanwijzers en grondverlichting in de buitenspiegels.   


    DESIGNKWALITEIT

    Zodra je achter het stuur zit, ontspannen in de zachte, luxueuze lederen zetel met armsteun, hoog boven alle andere weggebruikers, geniet je een imposant en indrukwekkend zicht rondom. Elk detail in het verfijnde interieur weerspiegelt de designkwaliteit van de Pajero, van zijn lederen, met zilverkleurige details afgewerkte versnellingspookknop tot de zachte afwerking van zijn dashboard en de subtiele accenten van geborsteld aluminium.  

    INTERIEURVERLICHTING

    Veel aandacht werd besteed aan de interieurverlichting van de Pajero. In het donker gloeit de passagiersruimte met een rustgevende sfeerverlichting. De sportieve wijzerplaten blijven altijd verlicht om de leesbaarheid te verbeteren.   


    DESIGN-5 DESIGN-3

    DESIGN-4 

    STUUR

    Als bestuurder van de Pajero word je aangenaam verrast door een met leder bekleed stuurwiel, uitgerust met bedieningsknoppen voor het geluidssysteem, de cruisecontrol en het handsfree Bluetooth-systeem voor mobiele telefoons. Hiermee kun je alles ‘bijsturen’ zonder je ogen van de weg te halen. Wanneer je de hendel van de richtingaanwijzers kort aantikt, gaan ze automatisch drie keer knipperen en dan stoppen, zodat je je in alle veiligheid en comfort kunt concentreren op je manoeuvre.

    GROOT SCHERM

    Het centrale scherm kan een massa informatie weergeven, zoals de tijd, de datum, audio-informatie, de buitentemperatuur, een hoogtemeter en een barometer, plus natuurlijk ook de gemiddelde snelheid, het brandstofverbruik en het rijbereik.  

    VERKOELING

    Alle modellen zijn verkrijgbaar met een volautomatische klimaatregeling voorin.   


  • EURO 6

    WEGGEDRAG EN OFFROADCAPACITEITEN  

     
    euro-b.jpg TECHNOLOGY-1

    De Pajero voldoet aan de Euro 6-emissienorm die door de Europese Unie werd bepaald om de schadelijke uitstoot van benzinemotoren en diesels te beperken. De Euro 6-motoren beperken de emissie van stikstofoxides (NOx) en stofdeeltjes, die ernstige gezondheids- en milieuproblemen veroorzaken.

    ALL WHEEL CONTROL

    AWC is niet zozeer een technologie, maar veeleer onze filosofie. All Wheel Control, dat een hele reeks innovatieve systemen samenbrengt in een geïntegreerd prestatie- en controlenetwerk, biedt nauwkeurige trekkracht en slipcontrole voor elk wiel apart, zodat de bestuurder het voertuig volledig meester blijft, zelfs in extreme omstandigheden. AWC, dat het elektronisch gestuurde Super Select 4WD II-systeem (SS4-II) met het actieve stabiliteits- en tractiesysteem ASTC, zorgt voor een ongelofelijke grip en wegligging. Kies gewoon de juiste rijmodus op het schakelpaneel en de Pajero regelt de aandrijving bij om zelfs in de meest uitdagende rijomstandigheden een veilig stuurgedrag te garanderen.

    POWER AND PERFORMANCE

    TECHNOLOGY-2 TECHNOLOGY-3 TECHNOLOGY-4

    SUPER SELECT 4 WHEEL-DRIVE (SS4-II)

    De SS4-II is het meest indrukwekkende en geavanceerde vierwielaandrijvingssysteem dat wij ooit hebben ontwikkeld. Hiermee kun je tijdens het rijden met snelheden tot 100 km/u overschakelen van de brandstofbesparende 2WD-modus naar 4WD: ideaal wanneer de weg plots glad wordt. Op zwaar terrein kun je het middendifferentieel vergrendelen om het vermogen gelijkmatig te verdelen over de twee assen en zo veel mogelijk trekkracht te bieden.

    Wanneer je maximale terreincapaciteiten nodig hebt, kun je kiezen voor de korte overbrengingsmodus (low range), die het motorremeffect in elke versnelling vrijwel verdubbelt. Deze overbrengingsverhoudingen zijn zo kort dat de Pajero moeiteloos steile hellingen, diepe sneeuw of dikke modder kan overwinnen. De Super Select 4WD biedt je daadwerkelijk het beste van alle denkbare werelden.



    GEAVANCEERDE ONAFHANKELIJKE WIELOPHANGING

    Een double wishbone-ophanging vooraan en een multilinkachteras, allebei met spiraalveren, zorgen ervoor dat elk wiel onafhankelijk beweegt ten opzichte van het wiel aan de andere kant van de as. Dit staat garant voor een soepel rijcomfort en een geruststellend rijgedrag op elk denkbaar terrein. Met zijn verbeterde ophangingsafstelling vertoont de Pajero niet alleen minder rolneigingen, maar ook een veiliger rijgedrag zonder afbreuk te doen aan de pure rijsensaties. pajero-engine.jpg

    SLEEPVERMOGEN

    De Pajero heeft voldoende vermogen en spierkracht om zwaar terrein te overwinnen of moeiteloos een aanhangergewicht tot 3.500 kg te slepen (met 18-duimvelgen).









    3.2 DI-D-MOTOR

    Deze geavanceerde 3,2 liter grote DI-D-dieselmotor met directe injectie via een common rail verschaft de Pajero de power om overal te komen, snel, vlot en stil. Hij is verkrijgbaar met een handgeschakelde of automatische versnellingsbak. Een partikelfilter zorgt voor een nog lager uitstootniveau.


  • EEN ZEE VAN RUIMTE

    ROCKFORD ACOUSTIC DESIGN-GELUIDSINSTALLATIE 

    NAVIGATIESYSTEEM EN ACHTERUITRIJCAMERA 

    COMFORT-3

    rockford-pajero.jpg  COMFORT-1 

    Op elk van de zitrijen in de Pajero heb je voldoende plaats om je uit te strekken en te ontspannen. Er is niet alleen indrukwekkend veel bagageruimte, maar verspreid over het interieur zijn er ook veel handige opbergmogelijkheden voor kleine spullen. Zo kun je de armsteun niet alleen in een handomdraai in een comfortabeler stand plaatsen, maar je kunt hem ook openklappen om toegang te verschaffen tot een ruim opbergvak.

    * 5-deurs model getoond

    In het midden van de infotainmentconsole zit de premium Rockford® Acoustic Design-geluidsinstallatie, die special voor de Pajero werd ontwikkeld door de Rockford Corporation. Deze installatie biedt een spectaculaire geluidskwaliteit, 860 watt vermogen en 12 optimaal geplaatste luidsprekers. Een krachtige subwoofer achterin zorgt voor een diepe en krachtige bas, terwijl de overige 11 premiumspeakers een rijk stereogeluid verspreiden.  

    Het indrukwekkende SD-navigatiesysteem geeft je stapsgewijs heldere aanwijzingen die worden weergegeven op het aanraakscherm met hoge resolutie. Zodra de achteruitversnelling is ingeschakeld, toont het scherm de beelden van de achteruitrijcamera. Hiermee is manoeuvreren in krappe ruimten kinderspel.

  • HOGE ZITPOSITIE 

    XENONKOPLAMEN (HID) 

    ASTC MET BRAKE ASSIST CONTROL 

    SAFETY-6

    Pajero-headlamps 
    SAFETY-7 

    De hoge zitpositie in de Pajero biedt je een beter zicht op obstakels op de weg.  


    Heldere xenonkoplampen (HID) geven meer licht om het zicht te verbeteren. Ze zijn voorzien van aparte sproeiers en een automatische hoogteregelingsfunctie. Een zelfdimmende achteruitkijkspiegel beperkt het risico op verblinding door de koplampen van achterliggers.  


    De actieve stabiliteits- en tractiecontrole ASTC is het meest geavanceerde veiligheidssysteem van de Pajero. Het regelt in bochten de remkracht op elk wiel afzonderlijk om een buitengewone stabiliteit te garanderen. Het systeem verschaft ook optimale grip in alle omstandigheden, zowel op de weg als op het terrein. Het ASTC voorkomt dat de wielen doorslippen op gladde ondergrond en beperkt het risico op een slip als je te brutaal accelereert in bochten.  

    Het Brake Assist-systeem verhoogt de remdruk als het een noodstop detecteert. Het draagt bij tot een sneller en veiliger remgedrag in noodsituaties.  

    Het nieuwe Brake Override System geeft voorrang aan de remmen ten opzichte van het gaspedaal, zodat de bestuurder de auto met het rempedaal tot stilstand kan brengen, zelfs wanneer het gaspedaal ingedrukt is en de auto met volle snelheid rijdt.  

    MULTI-MODE ABS MET EBD

    PASSIEVE VEILIGHEID

     
    SAFETY-5 

    SAFETY-4  SAFETY-3 


    The Pajero's Anti-lock Braking System with Electronic Brake-force Distribution ensures even, efficient distribution of braking power to each wheel regardless of how many people are traveling inside, and whatever the cargo load and road surface. This provides you with maximum braking power and driving stability.   


    RISE-KOETSWERKSTRUCTUUR

    Het zelfdragende versterkte RISE-koetswerk (Reinforced Impact Safety Evolution) met geïntegreerd frame vormt een buitengewoon stijve structuur, met kreukelzones rond de motor om de botsenergie te absorberen, zodat iedereen beschermd wordt en zich veilig voelt.

    *5-door model shown.

    ISOFIX EN VEILIGHEIDSGORDELS MET VOORSPANNERS

    Om kinderzitjes snel, eenvoudig en veilig te kunnen verankeren is de tweede zitrij in de Pajero uitgerust met geïntegreerde Isofix-bevestigingspunten. De voorste veiligheidsgordels met voorspanners en spankrachtbegrenzers houden de inzittenden veiliger op hun plaats en geven minder impactenergie door.  


    pajero-airbag.jpg

    pajero-airbag.jpg

    pajero-airbag.jpg

    AIRBAGS

    In the event of a collision, the Pajero is equipped not only with dual-stage front airbags, but also side airbag and curtain airbags for ultimate protection of driver and passengers.


    AUTOMATIC HIGH BEAM

    Bij een aanrijding worden de inzittenden in de Pajero niet alleen beschermd door tweefasige frontale airbags, maar ook door zij- en gordijnairbags om de bestuurder en zijn passagiers optimale bescherming te bieden.

    LED-DAGRIJLICHTEN

    De LED-dagrijlichten vergroten niet alleen de veiligheid door het zicht te verbeteren, maar voegen ook een vleugje stijl toe aan de look van de Pajero.


  • DAKAR RALLY 

       

    1983

    Heritage-1-1

    1984

    Heritage-2

    1985

    Heritage-3

    1986

    Heritage-4

    1987

    Heritage-5
     

    1988

    Heritage-6

    1989

    Heritage-7

    1990

    Heritage-8

    1991

    Heritage-9

    1992

    Heritage-10

    1993

    Heritage-11

    1994

    Heritage-12

    1995

    Heritage-13

    1996

    Heritage-14

    1997

    Heritage-15

    1998

    Heritage-16

    1999

    Heritage-17
     

    2000

    Heritage-18

    2001

    Heritage-19

    2002

    Heritage-20
     

    2003

    Heritage-21

    2004

    Heritage-22

    2005

    Heritage-23

    2006

    Heritage-24

    2007

    Heritage-25

    2008

    Heritage-26

     

    MEER DAN 70 JAAR 4X4-TECHNOLOGIE
     

       

    HERITAGE-2

    Ons eerste 4x4-prototype, de PX-33, verscheen in 1937. Sindsdien hebben wij de harde 4x4-wereld constant gedomineerd door technologieën zoals onze gerenommeerde Super Select 4WD te ontwikkelen en op de markt te brengen. De eerste generatie van de Pajero werd gelanceerd in 1982. De huidige, vierde generatie vertoont nog altijd datzelfde ruige karakter, maar is geëvolueerd tot een veel verfijnder voertuig om het hoofd te bieden aan de verwachtingen en uitdagingen van de 21e eeuw.