Mitsubishi Outlander PHEV, de Plug-in hybride SUV | Mitsubishi Motors

  • NOG PERFORMANTER DAN OOIT

    Outlander PHEV MY19_homepage-slider
NEW OUTLANDER PHEV
NEW OUTLANDER PHEV
  • Afgebeeld model kan afwijken van de daadwerkelijke specificaties.

    Loading

    Dit model

    39.990,00€

    Outlander PHEV Intense 2.4-liter 16-kleppen DOHC MIVEC

    Aanbevolen catalogusprijs* 39.990,00€

    0 PRODUCTS IN COMPARISON

    Close

    You Cannot Select More Than 5 Cars

discover more
  • Downloads

  • Promoties

    Promoties

    Ontdek nu de promoties op de Outlander PHEV.

  • Dealerlocator_large

    Vind uw verdeler

    Meer weten over de Outlander PHEV? Contacteer uw verdeler voor meer informatie.

Discover more
  • DYNAMIC SHIELD

    Dynamic Shield

    Concept

    Het 'Dynamic Shield'-frontdesignconcept van Mitsubishi Motors bouwt voort op de functionele aspecten van de opeenvolgende generaties van de Pajero en de Lancer Evolution. Het zwarte middengedeelte straalt kracht en prestaties uit en is aan beide zijkanten en onderaan omsloten door een gespierd symbool van bescherming voor mens en machine.

    Dit design is niet louter een vormelijk concept, maar heeft een echte, in functionaliteit gewortelde betekenis en vormt de basis voor het frontdesign van alle toekomstige Mitsubishi-modellen. Er zullen de komende jaren op basis van dit concept dan ook voor verschillende voertuigklassen geschikte frontdesigns worden ontwikkeld.

    The Outlander PHEV's Embodiment of Dynamic Shield

    DE BELICHAMING VAN HET DYNAMIC SHIELD VAN DE OUTLANDER PHEV

    Het grote zwarte frontpaneel straalt een gevoel van sportiviteit uit en is aan drie kanten ingesloten - links en rechts door de bumpers en onderaan - en vormt op die manier een beschermend 'schild'.

    In tegenstelling tot het vorige designconcept, dat naar ecologie en geavanceerde technologie verwees zonder arrogantie uit te stralen, is het idee achter deze gedurfde nieuwe aanpak een dynamische interpretatie die de essentie van Mitsubishi meer naar de voorgrond brengt. Dit voertuig markeert het keerpunt waarop het design zich ontwikkelt als een middel om de présence van Mitsubishi Motors te versterken.

    Front grille available in dark and chrome and piano black

    RADIATORROOSTER IN ZWART EN CHROOM EN PIANOZWART

    Het radiatorrooster straalt kracht en prestaties uit, met zijn zwarte middengedeelte, dat door een bumper met halfronde uiteinden wordt omsloten. De chroomaccenten aan de zijkanten belichamen de kracht en de verfijning van een premium SUV.

    A Design that only PHEV can pull off

    EEN DESIGN WAARMEE ALLEEN DE OUTLANDER PHEV WEGKOMT

    Het OUTLANDER PHEV-concept leunt voortaan nauwer tegen het SUV-concept aan. Daarom werd gekozen voor een meer SUV-achtig design voor de bodembescherming onderaan met het gebruik van een grote zilverkleurige skidplaat. Om een look te realiseren die meer dan louter de kracht van het frontdesign onderstreepte, is de onderkant volledig zwart en zijn de flanken onderaan bekleed.

    LED daytime running lamps (LED DRL) / position lamps

    LEDKOPLAMPEN MET LEDDAGRIJLICHTEN EN LEDMISTLAMPEN VOORAAN

    De stijlvolle nieuwe koplampen maken zowel voor het grootlicht als het dimlicht gebruik van led verlichtingstechniek. De ledmistlampen verlichten de weg vóór het voertuig met wit licht.

    Rear Design

    DESIGN ACHTERKANT

    Vooraan stralen de koplampen en het radiatorrooster een gevoel van breedte uit. Dat gevoel wordt aan de achterkant weerspiegeld door een gelijkaardig gevoel van breedte en stabiliteit. Eerdere modellen hanteerden een frontdesign dat stopte op de flanken, terwijl het gezicht van het nieuwe model nu doorloopt op de flanken en zo een indruk van breedte creëert.

    Super wide LED rear combination lamp extends to the tailgate

    BREDE LEDACHTERLICHTBLOKKEN ACHTERAAN LOPEN DOOR TOT HET KOFFERDEKSEL

    De duidelijk zichtbare ledachterlichtblokken zijn ontworpen met het oog op zowel een grotere veiligheid als een mooiere styling.

    Shark fin type antenna

    ACHTERSPOILER

    De achterspoiler werd geoptimaliseerd, zodat hij voortaan nog beter scoort op aerodynamisch vlak.

    Silver skid plate

    ZILVERKLEURIGE SKIDPLAAT

    De zilverkleurige skidplaat van de achterbumper straalt stabiliteit en een stevig SUV-design uit.

    FUNCTIONEEL DESIGN

    Aerodynamic design

    AERODYNAMISCH DESIGN

    Het gestroomlijnde design werd ontwikkeld op basis van extreem hoge normen voor een SUV. Dankzij herhaalde computeranalyses en talloze windtunnelexperimenten slaagden de designers erin om de Outlander niet alleen superieure stroomlijnkenmerken, maar ook een verleidelijk koetswerkdesign mee te geven. Dit aerodynamische design draagt in grote mate bij tot een lager brandstofverbruik, een beperkte CO2-uitstoot en een hoge stabiliteit bij hoge snelheden.

    Wheels

    VELGEN

    De nieuwe 18-duims lichtmetalen velgen zijn machinaal gepolijst met een tweekleurig Black & Silver-design, dat bijdraagt tot de luxueuze en sportieve uitstraling.

    Electric tailgate

    ELEKTRISCH BEDIENDE ACHTERKLEP

    De achterklep kan automatisch worden geopend en gesloten via een toets die vlakbij de bestuurderszetel is opgesteld.

    Wheels

    ELEKTRISCH BEDIEND ZONNEDAK MET ANTIKLEMBEVEILIGING

    Via een zonnedak met kantel-, schuif- en antiklemfuncties worden het zonlicht en de verse lucht binnengebracht.

    Electric tailgate

    DAKRAILS

    De praktisch ontworpen dakrails sluiten op een mooie manier op het gladde dak aan.

    OUTLANDER PHEV-DESIGN VOOR VERSCHILLENDE OMGEVINGEN

    A design suited to city driving

    EEN DESIGN DAT GESCHIKT IS VOOR STADSVERKEER

    Net zoals de energieke en krachtige voorkant maken de koplampen en de achterlichtblokken gebruik van leds, wat bijdraagt tot het beeld van geavanceerde verfijning, geschikt voor stadsverkeer.

    A design that also shines outdoors and off road

    EEN DESIGN DAT OOK OP HET PLATTELAND EN OFFROAD SCHITTERT

    Dit krachtige design, dat de essentie van Mitsubishi accentueert, bouwt voort op de functionele aspecten van de Pajero en de Lancer Evolution en ziet er zowel op het platteland als offroad goed uit.

  • KWALITATIEF HOOGWAARDIG INTERIEUR

    Outlander PHEV interior v1 Outlander PHEV interior v1

    RUIM COMFORT EN NIEUWE VERFIJNING

    Neem het nieuwe vierspakige stuurwiel vast, geniet van het geavanceerde interieur met een meer verfijnde console en decoratieve bekleding, luxueuze voorzieningen en nog veel meer. De zetels werden bijzonder zorgvuldig afgewerkt met hoogwaardig materiaal en de rugleuningen achteraan kunnen worden neergeklapt, zodat je de kofferruimte aan je veranderende bagagebehoeften kunt aanpassen.

    *De specificaties kunnen van land tot land verschillen.

    Door trim

    DEURBEKLEDING

    Het stiksel in de zetel- en deurbekledingen creëert een groter gevoel van diepte. De pianozwarte ruitschakelaars en de zwarte siermotieven bezorgen het interieur een meer verfijnde look.

    Steering wheel

    STUURWIEL

    Het stuurwiel kreeg een nieuw vierspakig design, zacht hoogwaardig leder voor een optimale grip, chroomaccenten en zilverkleurige schakelaars.

    Centre console

    MIDDENCONSOLE

    De vloerconsole met zwarte siermotieven en de zilverkleurige biesversiering is breder en hoger dan in premium personenwagens.

    INFORMATIEPANEEL

    Energy usage indicator

    ENERGIEVERBRUIKSINDICATOR

    Wat is de status van de verbrandingsmotor? De elektromotor? De vermogensmeter geeft het energieverbruik, het regeneratieve vermogen, het motorvermogen (kW), het EV-vermogen en nog meer informatie weer, zodat alles gemakkelijk kan worden gecontroleerd.

    Charge and save

    Charge & save

    Controleer het batterijgebruik met behulp van de geïntegreerde SAVE CHRG-knop met je vingertippen. Druk op SAVE voordat je met de EV begint te rijden om het batterijniveau op peil te houden. Of kies voor CHRG om de batterij tijdens het rijden via de verbrandingsmotor op te laden.

    ECO Score

    ECO Score

    Geeft de milieuvriendelijkheid van je rijstijl aan. Hoe meer groene blaadjes, hoe beter.

    ECO Mode Control

    ECO MODE-TOETS

    Druk op deze toets voor een energie-efficiënter gebruik van de elektromotoren, de verbrandingsmotor en de airco-installatie.

    EV Switch

    EV-TOETS

    Druk op de EV-toets om de EV Priority Mode te activeren en zoveel mogelijk te vermijden dat de verbrandingsmotor start*. Dankzij deze modus kun je manueel kiezen voor 100 % elektrisch rijden met de Twin Motor 4WD-technologie. Zo verbruik je geen benzine en rijd je fluisterstil.
    * In de handleiding vind je hierover meer informatie

  • PLUG-IN HYBRIDE AANDRIJFLIJN

    DE EFFICIËNTIE VAN MORGEN, VANDAAG VERKRIJGBAAR

    Experience the power of gliding

    INNOVATIE MET BETERE PRESTATIES DAN DE CONCURRENTIE

    1. Dubbele elektromotor met 4WD en S-AWC
    De aparte elektromotoren op de voor- en de achteras leveren een ongekend responsieve vierwielaandrijving op en S-AWC zorgt voor een uitstekende rijstabiliteit en een intuïtief en lineair rijgedrag.
    2. Nieuwe 2,4-liter benzinemotor
    De uiterst efficiënte benzinemotor haalt met zijn Atkinson-cyclus met een lange arbeidsslag uitstekende verbruikscijfers en een lage CO2-uitstoot.
    3. Generator
    De krachtige generator zet het motorvermogen in elektriciteit om, laadt op die manier de aandrijfbatterij op en staat de elektromotoren bij wanneer dat nodig is.
    4. PDU voor de elektromotor vooraan en EMCU achteraan
    Deze intelligente besturingseenheden dragen bij tot een hogere energie-efficiëntie en een optimale motorsturing met een onmiddellijk beschikbaar maximumkoppel, dat hoger ligt dan dat van een drieliter benzinemotor.
    5. Aandrijfbatterij
    De batterij met haar grote capaciteit van 13,8 kWh werd onder de vloer geplaatst, zodat enerzijds zoveel mogelijk interieurruimte vrijkwam en anderzijds het zwaartepunt zoveel mogelijk werd verlaagd met het oog op meer veiligheid en een beter rijgedrag. Met de opgeslagen elektriciteit kunnen ook externe toestellen worden gevoed.

    PHEV's efficiency

    DE EFFICIËNTIE VAN HET PHEV-SYSTEEM

    Het innovatieve Plug-in Hybrid EV-system is verbazend milieuvriendelijk. Rijd volledig elektrisch zonder brandstof te verbruiken of CO2 uit te stoten - en doe dat bovendien in alle stilte. Of selecteer de hybride modus, verruim je actieradius en houd je uitstoot en brandstofverbruik laag met een indrukwekkende 1,8 liter/100 km (NEDC gewogen) gecombineerde brandstofefficiëntie. Je kunt zelfs elektriciteit opwekken terwijl je rijdt, zodat je met het volste vertrouwen zelfs de uitgestrekte wildernis kunt opzoeken.

    Electric driving

    ELECTRIC DRIVING

    EV DRIVE MODE: UITSLUITEND ELEKTRISCHE ENERGIE
    De elektromotoren drijven het voertuig aan met elektriciteit van de batterij. Daarbij wordt geen brandstof verbruikt en geen CO2 uitgestoten. Deze aandrijfmodus is geruisloos, milieuvriendelijk en krachtig. De topsnelheid in deze puur elektrische modus bedraagt 135 km/u.

    Hybrid driving

    HYBRID DRIVING

    SERIES HYBRID MODE: ELEKTRISCHE ENERGIE + ONDERSTEUNING DOOR DE VERBRANDINGSMOTOR
    De elektromotoren drijven het voertuig aan met de elektriciteit die door de verbrandingsmotor wordt opgewekt. Dat doet de motor wanneer het batterijniveau laag is en wanneer er meer vermogen nodig is om snel te accelereren of een helling op te rijden.

    Hybrid driving

    HYBRID DRIVING

    PARALLEL HYBRID MODE: VERBRANDINGSMOTOR + ONDERSTEUNING DOOR DE ELEKTROMOTOREN
    De verbrandingsmotor drijft het voertuig aan (onder meer bij hoge snelheden, wanneer het motorrendement hoog is) en wordt bijgestaan door de elektromotoren wanneer extra vermogen vereist is.

    Regenerative braking level selector

    REMENERGIE-RECUPERATIESCHAKELAAR (PADDELS)

    Met de gebruikersvriendelijke remenergie-recuperatieschakelaar op het stuurwiel kun je de regeneratieve remsterkte op een van de zes instelwaarden instellen*.
    * Behalve wanneer de Adaptive Cruise Control [ACC]-functie is ingeschakeld.

    ECO DRIVE SUPPORT SYSTEM

    ECO Drive support system

    ECO SCORE

    Geeft de milieuvriendelijkheid van je rijstijl aan. Hoe meer groene blaadjes, hoe beter.

    ECO Drive support system

    ECO MODE-TOETS

    Druk op deze toets voor een energie-efficiënter gebruik van de elektromotoren, de verbrandingsmotor en de airco-installatie.

    ECO Drive support system

    Verzamel tips om de functies optimaal te gebruiken en zo maximaal van je voertuig te genieten.

    OPLADEN

    Charging

    DE EFFICIËNTIE VAN MORGEN VANDAAG VERKRIJGBAAR

    Het innovatieve Plug-in Hybrid EV-system is verbazend milieuvriendelijk. Rijd volledig elektrisch zonder brandstof te verbruiken of CO2 uit te stoten - en doe dat bovendien in alle stilte. Of selecteer de hybride modus, verruim je actieradius en houd je uitstoot en brandstofverbruik laag met een hoge brandstofefficiëntie. Je kunt zelfs elektriciteit opwekken terwijl je rijdt, zodat je met het volste vertrouwen zelfs de uitgestrekte wildernis kunt opzoeken.

    Regular charging

    SPECIALE PHEV-WEERGAVEFUNCTIES

    De Multi-information Display geeft de verschillende PHEV-displayfuncties weer, waaronder het rijbereik, de EV Drive-verhouding en de energiestroom.

    Quick charging

    EV DRIVE-VERHOUDINGSINDICATOR


    Public charging

    ENERGIESTROOMINDICATOR

     

    Quick charging

    ENERGIEBEHEER

    Dankzij het efficiënte energiebeheersysteem kunnen verschillende elektrische functies (inclusief de airconditioning en het audiosysteem) gelijktijdig worden gebruikt, zelfs terwijl de batterij wordt opgeladen. Een scherm geeft op elk moment de energiestroom, de verwachte oplaadtijd en nog meer informatie weer.

    Regular charging

    NORMAAL OPLADEN

    Comfortabel opladen thuis.

    Quick charging

    SNEL OPLADEN

    Gebruik onderweg de snellader om tijd te besparen.

    GEMAKKELIJK OPLADEN THUIS EN ONDERWEG

    Thuis kun je de OUTLANDER PHEV gewoonweg op een stopcontact aansluiten om de aandrijfbatterij op te laden. Met de onboardlader en de laadkabel kun je de batterij in ongeveer vijf en een half uur opladen terwijl je slaapt. Of je kunt de batterij met een snellader op een commercieel laadpunt in amper 25 minuten tijd tot 80 % van haar capaciteit opladen. De laadstatus wordt op een gebruiksvriendelijke manier op het instrumentenpaneel weergegeven.

    * Met een 230 V/10 A elektrische voedingsbron. Zeven uur met een 230 V/8 A elektrische voedingsbron.

  • Experience the power of gliding

    ONTDEK MEER PHEV-RIJGEVOEL

    Jouw wil is wet voor de OUTLANDER PHEV. Het Twin Motor 4WD-concept levert in combinatie met S-AWC het nodige koppel en de nodige tractie aan elk wiel. Je voelt je de koning op de weg. De nieuwe krachtigere elektromotor achteraan zorgt voor een meer responsieve acceleratie, meer stabiliteit en betere controle - en dan vooral in de nieuwe SPORT- en SNOW-modi.

    SOEPELE LINEAIRE RESPONS

    Black leather

    SOEPELE LINEAIRE RESPONS

    Alleen een elektrisch voertuig met twee elektromotoren kan zo'n zachte respons en acceleratie bieden. Het hypermoderne geïntegreerde controlesysteem zorgt voor een uiterst lineair rijgedrag en optimale prestaties die de bestuurder nog beter doen rijden. Dankzij het PHEV-systeem op basis van EV kun je optimaal gebruikmaken van de elektromotor, zodat je heel soepel, zonder overbrengingsschokken en bijzonder milieuvriendelijk lange afstanden kunt afleggen.

    Dark brown leather

    S-AWC (SUPER ALL WHEEL CONTROL)

    Dit geïntegreerde besturingssysteem, dat uitsluitend door Mitsubishi Motors wordt aangeboden, voorziet je van een ongelooflijke kracht en controle. Door een optimaal beheer van AYC (Active Yaw Control, actieve giercontrole), ABS (antiblokkeersysteem) en actieve stabiliteitscontrole (ASC) met tractiecontrole (TRL) kun je het volle potentieel van het Twin Motor 4WD-concept benutten zonder dat dit ten koste gaat van de veiligheid, het comfort of de brandstofefficiëntie. Met een nieuwe Drive Mode Switch kun je de NORMAL-modus selecteren voor gewone rijomstandigheden, de SNOW-modus om gemakkelijker weg te rijden en veiliger bochten te nemen op besneeuwde wegen, of de LOCK-modus om de vergrendeling van het centrale differentieel te simuleren en het koppel optimaal over alle vier de wielen te verdelen met het oog op betere tractie en stabiliteit. Met een afzonderlijke SPORT Mode Switch kun je de SPORT-modus in elke rijmodus activeren, zodat je op bochtige wegen op een snellere reactie kunt rekenen.

    Twin motor 4WD

    TWIN MOTOR 4WD

    De krachtige motoren die apart gemonteerd zijn ter hoogte van de voor- en de achteras, leveren meteen het gevraagde koppel, waardoor de vierwielaandrijving ongelooflijk snel en zacht reageert.

    4WD Lock switch

    4WD LOCK SWITCH

    De NORMAL-modus optimaliseert de aandrijfkracht vooraan en achteraan. Als je over meer tractie wilt kunnen beschikken, kun je met de knop van de vloerconsole naar de 4WD LOCK-modus overschakelen, die het koppel verdeelt en het doorspinnen van de wielen beperkt.

    4WD Lock switch

    SNOW- EN SPORT-MODUS

    Met de nieuwe Drive Mode Switch kun je de SNOW-modus selecteren om gemakkelijker weg te rijden en in veiliger omstandigheden bochten te nemen op besneeuwde wegen. Met een afzonderlijke SPORT Mode Switch kun je de SPORT-modus in elke rijmodus activeren, zodat je op bochtige wegen op een snellere reactie kunt rekenen.

    4WD Lock switch

    STRUCTURELE LIJM

    De structurele lijmtechnieken die op de openingen voor de deur en de achterklep werden toegepast, zorgen voor een grotere koppelingsstijfheid tussen de koetswerkpanelen en daardoor voor een betere stuurstabiliteit.

    4WD Lock switch

    VERFIJNDE SCHOKDEMPERS

    De nieuwe schokdempers met een grotere diameter en de nieuw afgestelde voorste veerpoten zorgen bij elke snelheid voor ideale dempingskarakteristieken.

  • Safety overview

    TECHNOLOGIE VOOR ALLROUND VEILIGHEID

    De geavanceerde en intelligente veiligheidstechnologie van de OUTLANDER PHEV ondersteunt een veilige rijstijl. Het BSW-systeem (Blind Spot Warning, waarschuwingssysteem voor dode hoeken) maakt gebruik van radarsensoren op de achterbumper om voertuigen in je dode hoeken achteraan te detecteren, terwijl het RCTA-systeem (Rear Cross Traffic Alert) bewegende voertuigen in de nabijheid detecteert wanneer de achteruitversnelling is ingeschakeld, zodat je op elk moment op een zelfzekere manier het voertuig kunt parkeren.

    VEILIGHEIDSFUNCTIES

     

    FCM-SYSTEEM (FORWARD COLLISION MITIGATION SYSTEM)

    Helpt aanrijdingen te voorkomen of schade te beperken als een aanrijding onvermijdelijk wordt. Reageert via camera en laserradar op voertuigen en voetgangers.

    Forward collision

    GEVAAR VOOR AANRIJDING

    GROOT GEVAAR VOOR AANRIJDING

    UITERST GROOT GEVAAR VOOR AANRIJDING

    Danger of collision Danger of collision Danger of collision

    Opmerking:
    De detectie- en controlemogelijkheden van het FMC-systeem vormen slechts een aanvullende oplossing en kunnen niet in elke situatie een aanrijding vermijden. Hanteer daarom altijd een veilige rijstijl en vertrouw tijdens het rijden niet blindelings op het systeem. FCM werkt wanneer een voertuig zich vóór je eigen voertuig bevindt. FCM werd ook ontworpen om voetgangers te detecteren, maar in sommige omstandigheden is het mogelijk dat ze toch niet worden gedetecteerd of dat het systeem niet wordt geactiveerd. De automatische remfunctie wordt geactiveerd wanneer een voorligger vertraagt en je zelf met een snelheid van ongeveer 5 tot 80 km/u rijdt en wanneer een voetganger vóór je voertuig opduikt als je zelf met een snelheid van ongeveer 5 tot 65 km/u rijdt. Aangezien FCM niet bedoeld is om te blijven remmen, wordt de rem losgelaten ongeveer 2 seconden nadat het voertuig tot stilstand is gekomen. Het is dan ook mogelijk dat de bestuurder het rempedaal moet indrukken om te voorkomen dat het voertuig vooruit rolt. In sommige gevallen is het mogelijk dat FCM niet werkt als de bestuurder zelf door te sturen of gas te geven een ongeval probeert te voorkomen. Aarzel niet om contact op te nemen met je plaatselijke Mitsubishi Motors-dealer/verdeler als je hierover vragen hebt.


    Adaptive Cruise Control System (ACC)

    Zorgt er via een radar voor dat de vooraf ingestelde afstand tussen jouw voertuig en de voorligger constant blijft en draagt daardoor bij tot de veiligheid en gemoedsrust. Dit systeem vermindert vooral bij filerijden op de snelweg het stressgevoel van de bestuurder.



    Adaptipe Cruise Control System (ACC)

    GEEN VOORLIGGER

    No vehicle in front

    Je voertuig blijft tegen de vooraf ingestelde snelheid rijden - zelfs als je je voet van het gaspedaal neemt.

    WEL EEN VOORLIGGER

    Adaptipe Cruise Control System (ACC)

    De vooraf geselecteerde afstand tussen voertuigen blijft behouden.

    VOORLIGGER (DIE VERTRAAGT/TOT STILSTAND KOMT)

    No vehicle in front

    Wanneer de voorligger vertraagt of tot stilstand komt, vertraagt het ACC-systeem je eigen voertuig of laat het tot stilstand komen.

    Opmerking:
    De detectie- en controlemogelijkheden van het ACC-systeem vormen slechts een aanvullende oplossing. Hanteer daarom altijd een veilige rijstijl en vertrouw tijdens het rijden niet blindelings op het systeem. Het is mogelijk dat het ACC-systeem in sommige situaties niet wordt ingeschakeld. Zo is het mogelijk dat het systeem de feitelijke situatie niet op een correcte manier detecteert - afhankelijk van het type voertuig vóór je eigen voertuig en de toestand, de weersomstandigheden en de wegomstandigheden. Bovendien is het mogelijk dat het systeem het voertuig niet snel genoeg kan vertragen als de voorligger plots remt of een ander voertuig je de pas afsnijdt, zodat de onderlinge afstand te klein wordt. Aarzel niet om contact op te nemen met je plaatselijke Mitsubishi Motors-dealer/verdeler als je hierover vragen hebt.

    Lane Departure Warning (LDW)

    Dit systeem waarschuwt de bestuurder met een geluidssignaal en een melding op de display wanneer het voertuig zijn rijstrook verlaat zonder dat de richtingaanwijzers werden ingeschakeld.

    Opmerking:
    Het LDW-systeem is niet ontworpen om risico's te verkleinen voor bestuurders die niet goed opletten op wat er vóór hen gebeurt (aandacht getrokken door iets aan de zijkant, verstrooidheid enz.) of voor rijden in slecht weer. Het is wel ontworpen om de rijstrook te detecteren bij een snelheid van 65 km/u of meer. Blijf je voertuig op een correcte manier sturen en hanteer een veilige rijstijl. Het is mogelijk dat het systeem in sommige omstandigheden de rijstrook niet correct detecteert. * In de handleiding vind je hierover meer informatie. LDW-weergave op de multi-informatiedisplay

    LANE DEPARTURE WARNING (LDW)

    LDW indication on multi-information display

    LDW-weergave op de multi-informatiedisplay



    AUTOMATISCH GROOTLICHT

    Met het oog op een grotere veiligheid, comfort en rijgemak 's nachts wordt het grootlicht automatisch naar dimlicht omgeschakeld wanneer tegenliggers worden gedetecteerd. Het systeem keert daarna automatisch naar het grootlicht terug, zodat je het stuurwiel niet hoeft los te laten om het licht automatisch om te schakelen.

    Opmerking:
    Dit systeem wordt geactiveerd vanaf een snelheid van ongeveer 40 km/u en wordt bij lagere snelheden uitgeschakeld. *In de handleiding vind je hierover meer informatie.

    BWS

    BWS

    BLIND SPOT WARNING (BSW)

    Deze veiligheidsfunctie maakt gebruik van radarsensoren in de achterbumper om voertuigen te detecteren in je dode hoeken links en rechts. In de buitenspiegel wordt een indicator weergegeven wanneer het BSW-systeem actief is en de richtingaanwijzers uit zijn. Wanneer een voertuig wordt gedetecteerd wanneer de richtingaanwijzers ingeschakeld zijn, knippert een indicator in de overeenstemmende buitenspiegel en wordt een zoemsignaal gegeven.

    Opmerking:
    De detectie- en controlemogelijkheden van het BSW-systeem vormen slechts een aanvullende oplossing en waarschuwen niet in elke situatie voor voertuigen in dode hoeken. Vertrouw daarom tijdens het rijden niet blindelings op het systeem. Het is mogelijk dat het systeem in sommige gevallen niet normaal werkt - afhankelijk van het verkeer, het weer, de toestand van het wegdek en de aanwezigheid van hindernissen. Bestuurders zijn volledig verantwoordelijk voor hun eigen veilige rijstijl. De radargolfgrafieken worden alleen ter informatie gebruikt en geven niet de feitelijke sensortoepassing weer. * In de handleiding vind je hierover meer informatie.

    BWS BWS

    REAR CROSS TRAFFIC ALERT (RCTA)

    Wanneer het RCTA-systeem actief is, verschijnt een indicator op het instrumentenpaneel. Als de radarsensoren in de achterbumper een naderend voertuig detecteren nadat je de achteruitversnelling hebt ingeschakeld, verschijnt een waarschuwing op de multi-information display, weerklinkt een zoemsignaal en knipperen de richtingaanwijzers in beide buitenspiegels.

    Opmerking:
    Vertrouw niet blindelings op dit systeem, want in sommige omstandigheden detecteert het niet alle bewegende voertuigen. Bestuurders zijn volledig verantwoordelijk voor hun eigen veilige rijstijl. De radargolfgrafieken worden alleen ter informatie gebruikt en geven niet de feitelijke sensortoepassing weer. *In de handleiding vind je hierover meer informatie.

    Parking support

    MULTI AROUND-MONITOR

    De beelden die afkomstig zijn van de camera's vooraan, achteraan en aan de zijkanten van het voertuig (met inbegrip van een vogelperspectief) kunnen in verschillende combinaties worden weergegeven, waardoor je duidelijk ziet wat zich in de dode hoeken bevindt en waardoor je op een veiliger manier kunt parkeren.



    Rear view + Bird's-eye view

    Achteraanzicht + vogelperspectief



    Camera positions

    Camerastandpunten


    ULTRASONIC MISACCELERATION MITIGATION SYSTEM (UMS)

    Om aanrijdingen tijdens het parkeren te voorkomen, weerklinkt een zoemsignaal en verschijnt een waarschuwing als de sensoren vooraan of achteraan een hindernis in de onmiddellijke nabijheid detecteren. Ook het motorvermogen wordt gestuurd als je plots per ongeluk accelereert.
    De motorvermogensregeling wordt geactiveerd:

    • bij het rijden tegen heel lage snelheden (niet in de N- of de P-stand)
    • wanneer zich een hindernis/voertuig binnen een korte afstand bevindt
    • wanneer het gaspedaal hard of opeens wordt ingetrapt
    • wanneer de bestuurder niet aan het stuur draait om een hindernis/voertuig te ontwijken

    Rear Cross Traffic Alert (RCTA)
    RISE (Reinforced impact safety evolution) body 

    RISE KOETSWERK

    De veiligheidsprestaties bij een aanrijding werden aanzienlijk verbeterd door het RISE-koetswerk (Reinforced Impact Safety Evolution) van Mitsubishi Motors, dat bij een aanrijding de energie op een efficiënte manier absorbeert en de integriteit van de cabine behoudt.

  • MMCS

    MMCS (Mitsubishi Multi Communication System)

    MMCS (MITSUBISHI MULTI COMMUNICATION SYSTEM)

    Dankzij dit centraal opgestelde VGA-aanraakscherm is navigeren heel eenvoudig en krijg je duidelijke informatie over de milieuvriendelijkheid van je voertuig (energieverbruik, rijbereik enz.). Op het scherm worden ook de beelden van de camera achteraan weergegeven, waardoor je gemakkelijker achteruit kunt parkeren.

    Wide HD display

    BREDE VGA-DISPLAY

    Geeft de informatie in een hoge resolutie weer, zodat alles vlot kan worden afgelezen.

    Sound quality control

    GELUIDSKWALITEITSREGELING

    Ondersteunt gemakkelijke instelling van verschillende geluidsregelfuncties.

    3D Map view

    3D-KAARTWEERGAVE

    Geeft in een stad 3D polygone herkenningspunten op de wegenkaart weer.

    ECO Information Indicator

    ECO FUNCTIE-INFORMATIE

    Je ECO-score en andere informatie over ECO-functies worden weergegeven.

    Split display

    GESCHEIDEN WEERGAVE

    Geeft gelijktijdig kaartinformatie, audio-informatie enz. op hetzelfde scherm weer.

    MEER HOOGTEPUNTEN

    Navigation guidance in metre display

    NAVIGATIEBEGELEIDING IN DE TELLERPARTIJ

    De weergegeven richtingen en afstanden dragen bij tot een veilige rijstijl.

    Rockford fosgate premium sound system

    ROCKFORD FOSGATE® PREMIUM SOUND SYSTEM

    Geniet van de verbluffende geluidskwaliteit van een nieuw audiosysteem dat gezamenlijk met Rockford Corporation werd ontwikkeld. Negen speakers rondom zorgen voor een spectaculair DTS Neural Surround™-geluid.

    Opmerking: Rockford Fosgate® en de bijbehorende logo's zijn gedeponeerde handelsmerken van Rockford Corporation in de Verenigde Staten en in andere landen. DTS Neural Surround™ is een handelsmerk van DTS, Inc.

    Bluetooth Hands Free kit

    BLUETOOTH® HANDSFREE KIT

    Houd contact zonder dat je je stuur hoeft los te laten. Verbind je Bluetooth®-compatibele mobiele telefoon met het systeem en de spraakherkenning biedt je de mogelijkheid om telefoonnummers in te voeren zonder dat je je stuur loslaat.

    Opmerking: Het Bluetooth®-woordmerk en de bijbehorende logo's zijn gedeponeerde handelsmerken van Bluetooth SIG, Inc. en worden door MITSUBISHI MOTORS CORPORATION onder licentie gebruikt.

    new-smartphone-display-audio

    USB-POORT EN 12 V-STOPCONTACTEN

    De poort bevindt zich op een gemakkelijk bereikbare plaats vlakbij het instrumentenpaneel en is gemakkelijk bereikbaar vanaf beide zetels vooraan.



    new-smartphone-display-audio

    MITSUBISHI CONNECT MET APPLE CARPLAY & ANDROID AUTO

    Waar je tocht je ook brengt, met Android Auto™ of Apple CarPlay in de Outlander PHEV beleef je in alle veiligheid meer avonturen. Het enige wat je daarvoor moet doen, is je smartphone met een USB-kabel op de Smartphone Link Display Audio aansluiten en je bent meteen klaar om van talrijke functies en entertainment te genieten.

    car-play

    CD/MP3-SPELER

    Met de hoogwaardige cd/mp3-speler kun je gemakkelijk een verbinding tot stand brengen met een digitale audio player en kun je van een maximaal luisterplezier genieten.


    Keyless Operating System (KOS)

    KEYLESS OPERATING SYSTEM (KOS)

    Wanneer je de sleutel bij hebt, kun je op een knop drukken aan de buitenkant van de voordeuren of de achterklep om alle deuren en de achterklep te vergrendelen of te ontgrendelen en kun je de vermogensschakelaar in de cockpit indrukken om het Plug-in Hybrid EV System op te starten.

    Electric Parking Brake with auto hold

    ELEKTRISCHE PARKEERREM MET AUTO HOLD

    De parkeerrem kan gemakkelijk worden bediend met de stijlvolle toets op de vloerconsole. Het enige wat je moet doen, is de toets naar boven trekken om de parkeerrem in te schakelen of naar beneden duwen om ze los te zetten. Wanneer je tot stilstand bent gekomen vóór een verkeerslicht, houdt de Brake Auto Hold-functie het voertuig op zijn plaats, zelfs als je je voet van het rempedaal haalt. Zodra je op het gaspedaal duwt, worden de remmen vrijgezet.

    test

    COMFORT RIDE

    Welkom in de wereld van comfort en rust. De OUTLANDER PHEV is uitgerust met geavanceerde functies zoals een elektrische verwarming, een speciale display en een afstandsbediening, die ervoor zorgen dat de rit zo comfortabel mogelijk verloopt.

    Electric heater

    ELEKTRISCHE STANDVERWARMING

    De elektrische verwarming maakt gebruik van de elektrische waterpomp om heet water rond te pompen en het interieur te verwarmen, zelfs als de verbrandingsmotor niet draait (bv. wanneer uitsluitend met de elektromotoren wordt gereden). Dit betekent dat je de verwarming 's morgens of 's avonds laat kunt laten werken zonder dat je buren er last van hebben. Bij uiterst koud weer kan de elektrische verwarming ook worden gebruikt als extra naast de warmte die door de verbrandingsmotor wordt voortgebracht.

    Special PHEV display functions

    SPECIALE PHEV-WEERGAVEFUNCTIES

    De Multi-Information Display geeft de verschillende PHEV-displayfuncties weer, waaronder het rijbereik, de EV Drive-verhouding en de energiestroom.

    Mitsubishi remote control

    Mitsubishi remote control

    Voor een maximaal gebruiksgemak kun je je smartphone gebruiken om de timer van de lader te sturen, het laadproces voor 's avonds laat in te stellen (wanneer de daltarieven van toepassing zijn), de overblijvende tijd te monitoren en nog meer. De Mitsubishi Remote Control-app biedt ook de mogelijkheid om de verwarming of de koeling van het interieur onmiddellijk of met de timer in te schakelen.

    Opmerking: Het voertuig en de smartphone moeten binnen een wifi-zone met elkaar worden verbonden. Het is mogelijk dat sommige smartphones niet worden ondersteund. De koelfunctie kan alleen van op afstand worden bediend bij modellen die niet met een elektrische verwarming zijn uitgerust. Voorverwarming is alleen mogelijk met de elektrische verwarming.

    Dual-zone automatic climate control

    AUTOMATISCHE KLIMAATCONTROLE MET TWEE ZONES

    Het krachtige airconditioningsysteem biedt de bestuurder en de passagier vooraan de mogelijkheid om elk een andere temperatuur in te stellen.

    Heated steering wheel

    VERWARMD STUURWIEL

    Het verwarmde stuurwiel ondersteunt een comfortabelere bediening bij fris weer. De bediening bevindt zich op een gemakkelijk bereikbare plaats op het middenpaneel.

    Steering wheel mounted controls

    BEDIENINGSELEMENTEN OP HET STUURWIEL

    De gebruikersvriendelijke bedieningselementen voor het audiosysteem, het Bluetooth® handsfree mobiele telefoonsysteem en de Multi Around Monitor (via de cameraknop) zijn op het stuurwiel gemonteerd, waar ze vlot bereikbaar zijn.

    Sunglass pocket

    ZONNEBRIL HOUDER

    De handig geplaatste opbergruimte voor een zonnebril kan gemakkelijk worden geopend of gesloten door er zacht op te drukken.

    Electric tailgate

    ELEKTRISCH BEDIENDE ACHTERKLEP

    De achterklep kan automatisch worden geopend en gesloten via een toets die vlakbij de bestuurderszetel is opgesteld.

    Convenient charging cable storage

    GEBRUIKERSVRIENDELIJKE OPBERGPLAATS VOOR LAADKABEL

    Onder de koffervloer achteraan is een opbergruimte voorzien voor de laadkabel.

    Heated windscreen

    VERWARMDE VOORRUIT

    In de voorruit zijn draden aangebracht die kunnen worden opgewarmd en het glas sneller dan een verwarmingssysteem/ontdooisysteem van damp of ijs ontdoen, waardoor je altijd een duidelijk zicht naar voren behoudt.