Elektrische technologie. Het zit in ons DNA

Elektrische technologie

EV-HISTORIE

Elektrisch verleden, heden en toekomst

Het is onze overtuiging dat je een levendiger samenleving kunt creëren met behulp van mobiliteit. Met andere woorden, hoe efficiënter wij ons kunnen verplaatsen, hoe beter dit is voor ons allemaal. Daarom begonnen wij al in 1970 met onze ontwikkelingen in Elektrisch Voertuig (EV)-technologie.

Wij zijn pioniers in de elektrificatie van voertuigen

In 2009 introduceerden wij de i-MiEV, het eerste elektrische voertuig in massaproductie. Korter geleden ontwikkelden wij plug-in hybride technologie. Een hybride elektrisch voertuig maakt gebruik van zowel een benzinemotor als van een interne accu als belangrijkste energiebronnen. Maar een Plug-in Hybrid EV (PHEV) beschikt over een accu die ook kan worden opgeladen aan het elektriciteitsnetwerk. Ons onderzoek en ontwikkelingen op dit gebied resulteerden in 2013 in de lancering van de Outlander PHEV. In 2017 introduceerden wij de e-Evolution conceptcar, die duidelijk laat zien dat wij alweer vooruitdenken naar de toekomst.
Ontdek onze heritage

TECHNOLOGIE

Innovatie door Mitsubishi Motors

Ons PHEV-systeem is gebaseerd op EV-technologie. De PHEV is een geavanceerd hybride voertuig dat in serie wordt geproduceerd. Hij is uitgerust met twee elektromotoren, een op de vooras en een op de achteras. Deze Twin Motor-technologie vormt de basis voor een uitmuntend EV-systeem met krachtige 4WD-eigenschappen.

PHEV-SYSTEEM

Een zelfdenkend voertuig

Ons PHEV-systeem schakelt soepel tussen de verschillende Drive Modes voor de meest efficiënte prestaties. 

PRESTATIES

Schoner. Stiller. Soepeler

De twee elektromotoren zorgen er niet alleen voor dat de auto tot 135 km/u volledig elektrisch kan rijden (EV Drive Mode). Doordat er niet hoeft te worden geschakeld, zijn er ook geen ‘schakelovergangen’, waardoor de auto veel soepeler rijdt. 

Beter voor het milieu

Omdat ons PHEV-systeem vaker gebruik maakt van elektrische aandrijving en de 2.4-liter Atkinson Cycle-motor zeer efficiënt is, is de CO₂-uitstoot zeer laag: 40g/km (NEDC) en 46g/km (WLTP).

S-AWC (Super All Wheel Control)

Dit geïntegreerde besturingssysteem is uniek van Mitsubishi Motors. Het levert ongekend vermogen dat wordt beheerst door diverse onboard systemen die alle tegelijk samenwerken: AYC (Active Yaw Control), ASC (Active Stability Control) met Traction Control en ABS (Anti-lock Braking System). Dit betekent dat het Twin Motor 4WD-systeem altijd optimaal presteert, zonder concessies te doen aan veiligheid, comfort of een efficiënt brandstofverbruik.

Een nieuwe Drive Mode maakt S-AWC nog beter, want je kunt altijd de beste instelling kiezen voor de actuele wegomstandigheden.

Minder geluid. Meer groen

De onafhankelijk gemonteerde elektromotoren op de voor- en achteras zorgen niet alleen voor soepeler rijeigenschappen, de auto is ook heerlijk stil. Zo kun je vroeg in de ochtend soepel door de binnenstad of over buitenwegen zoeven, zonder dat iemand er erg in heeft. En tijdens volledig elektrisch rijden heb je bovendien het voordeel van nul brandstofverbruik en nul CO₂-uitstoot.

ACTIERADIUS

Vele zorgeloze kilometers zonder te hoeven tanken

Ons PHEV-aandrijfsysteem slaat de elektrische energie op in een lithium-ion-accu met hoge capaciteit (13,8 kW), goed voor een actieradius van ruim 50 km. Combineer dit met de 2.4-liter Atkinson Cycle-motor en je kunt in totaal meer dan 600 kilometer afleggen op een volle tank. 

OPLAADMETHODEN

Opladen met speels gemak

Je kunt de Outlander PHEV op verschillende manieren opladen. Allemaal even gemakkelijk en moeiteloos. Kies de manier die het best bij jou past.

5.5uur

Schuko-stekker

De Outlander PHEV wordt standaard geleverd met twee oplaadkabels, waarvan de kabel met Schuko-stekker op een normaal stopcontact past. De ingebouwde CCID-box voorkomt overbelasting dankzij een piekbegrenzing van 10 ampère. De oplaadtijd bedraagt ongeveer 5,5 uur.

3.5uur

Mennekes-kabel

De type-2-mode-3-laadkabel, de zogeheten Mennekes-kabel, is geschikt voor oplaadpunten tot 16 ampère. Dan bedraagt de oplaadtijd ongeveer 3,5 uur.

25min

Snellaadaansluiting

Ook beschikt de Outlander PHEV over een snellaadaansluiting (Quick Charger), waarmee het accupakket bij een snellaadstation in circa 25 minuten tot 80 procent kan worden opgeladen.

Autofiscaliteit

Bespaar de komende jaren duizende euros op uw bedrijswagen

De Outlander PHEV heeft een volledig elektrisch rijbereik van 45 km – voldoende voor de meeste dagelijkse verplaatsingen. Daardoor wordt de Outlander PHEV ook door de overheid gezien als een volwaardige plug-in hybride en profiteert u van vele fiscale voordelen. Minder tanken dus en minder belastingen betalen.
Ontdek Autofiscaliteit

Bekijk wat de toekomst inhoud

Al meer dan 100 jaar werken wij voortdurend aan de ontwikkeling van grensverleggende autotechnologie. En daar zijn we nog niet klaar mee, nog lang niet zelfs. Met onze expertise en ervaring in EV-technologie en 4WD-systemen, en het verder integreren van geavanceerde digitale technologieën zoals AI en IOT, kijken we alweer vooruit naar de volgende 100 jaar. Om auto’s te ontwikkelen die nog schoner en veiliger zijn en die jou nog meer rijplezier zullen bieden.
Alt Text