Rijdynamiek

Maak kennis met de nieuwste generatie van de OUTLANDER. Of je hem nu gebruikt voor je dagelijkse woon-werkverkeer of om eropuit te trekken in de ongerepte natuur, de veelzijdige OUTLANDER is er klaar voor.

Super All Wheel Control (S-AWC)

Buitengewoon stabiel

De zeer geavanceerde permanente vierwielaandrijving bestuurt elektronisch de aandrijf- en remkrachten van elk wiel. Dat resulteert in een gerichter aandrijfvermogen, een beter bochtengedrag en meer stabiliteit in alle rijomstandigheden. Dit geïntegreerde systeem combineert actieve gierbesturing (Active Yaw Control), actieve stabiliteitscontrole (Active Stability Control) en een antiblokkeersysteem (ABS).

Offroadmodus

Meer tractie wanneer het nodig is

Verbeter de offroadtractie en -stabiliteit van de OUTLANDER nog meer met de nieuwe Drive Mode-schakelaar op de middenconsole. Druk op de knop tot de gewenste modus op het multifunctionele scherm van het dashboard verschijnt. Je kunt kiezen uit de instellingen ECO, Normal, Snow of Lock.

SUV-mogelijkheden

Klaar voor het avontuur

De OUTLANDER heeft alle voordelen die je zou verwachten van een SUV: een hoge rijpositie en bodemvrijheid, zodat hij even goed uit de voeten kan op slechte wegen of oneffen terrein. Hij levert de pittige prestaties die je nodig hebt, net als een krachtige acceleratie en een responsieve wegligging. En dankzij zijn ruime interieur en ruimte voor zeven inzittenden en bagage is het een fantastische auto voor kroostrijke gezinnen.

MIVEC Petrol Engine

Indrukwekkend zuinig

De 2.0-liter MIVEC*-benzinemotor met 16 kleppen biedt een overtuigende combinatie van pittige acceleratie en een uitstekend brandstofrendement. De Auto Stop & Go-functie schakelt de motor uit zodra je stilstaat. Zo bespaar je brandstof en verminder je de CO2-uitstoot zonder de elektronische systemen te verstoren. De motor start onmiddellijk opnieuw, dus je hoeft nooit te wachten.

*Mitsubishi Innovative Valve Timing Electronic Control System.

Electric Parking Brake
Elektronische parkeerrem

De handrem optrekken was nog nooit zo makkelijk

De Electric Parking Brake (EPB)-schakelaar vervangt de traditionele hendel. Trek de schakelaar naar omhoog om de handrem vast te zetten en druk hem naar beneden om hem los te maken. En wanneer je stopt aan een verkeerslicht, zorgt de Brake Auto Hold ervoor dat de auto op zijn plaats blijft, zelfs wanneer jij je voet van het rempedaal haalt. Als je weer weg wilt rijden, trap je gewoon het gaspedaal in om de remmen los te maken.
Heated Windscreen
Verwarmbare voorruit

Helder zicht in een oogwenk

Fijne verwarmingselementen in het glas zorgen ervoor dat de voorruit sneller ontwasemd of ontdooid wordt. Perfect voor die koude winterochtenden.

5-Position CVT

Zet 'm in Sport-modus

Er werd een nieuwe stand 'M' toegevoegd aan de CVT*. Hiermee zet je de transmissie in sportmodus. Als je dus de sensatie van een manuele rijervaring wilt, moet je deze instelling kiezen. Je kunt de auto ook in Sport-modus zetten met behulp van de schakelpeddels aan het stuur.

* De Continuously Variable Transmission is een systeem dat naadloze overgangen verzekert tussen de verschillende overbrengingsverhoudingen.

Verbeterde ophanging

Soepele wegligging

We hebben de diameter van de voorste veerpoten vergroot en de schokdempers fijner afgesteld. Het resultaat is een stabielere, soepelere wegligging, ongeacht de ondergrond waarop je rijdt en zonder in te boeten aan comfort.