Rijdynamiek
Super All Wheel Control (S-AWC)
Buitengewoon stabiel
De zeer geavanceerde permanente vierwielaandrijving bestuurt elektronisch de aandrijf- en remkrachten van elk wiel. Dat resulteert in een gerichter aandrijfvermogen, een beter bochtengedrag en meer stabiliteit in alle rijomstandigheden. Dit geïntegreerde systeem combineert actieve gierbesturing (Active Yaw Control), actieve stabiliteitscontrole (Active Stability Control) en een antiblokkeersysteem (ABS).
Meer over Super All Wheel Control
Betere wegligging
Active Yaw Control is een uniek systeem dat wij uitgevonden hebben. Het gebruikt de remmen om het koppel optimaal te verdelen over de linker- en rechterwielen en zorgt zo voor een beter bochtengedrag. Je houdt dus altijd de controle, zelfs als je te hard remt of accelereert.
Stabiel in alle omstandigheden
De Active Stability Control gebruikt sensoren om de verplaatsing van het voertuig te analyseren en alle onstabiele bewegingen te registreren. Vervolgens verdeelt het systeem automatisch koppel en remkracht over de linker- en rechterwielen om de stabiliteit te handhaven.
Geen geblokkeerde remmen
Een antiblokkeersysteem is ontworpen om slippen te voorkomen. Het voorkomt dat de wielen blokkeren tijdens het remmen, zodat ze altijd grip blijven houden op het wegdek. Onze auto's zijn al jaren uitgerust met ABS.
Offroadmodus
Meer tractie wanneer het nodig is
Verbeter de offroadtractie en -stabiliteit van de OUTLANDER nog meer met de nieuwe Drive Mode-schakelaar op de middenconsole. Druk op de knop tot de gewenste modus op het multifunctionele scherm van het dashboard verschijnt. Je kunt kiezen uit de instellingen ECO, Normal, Snow of Lock.
Bekijk hier hoe de Drive Mode werkt
Zuiniger rijden in normale omstandigheden.
Uitstekende 4WD-prestaties in uiteenlopende omstandigheden.
Verbetert de stabiliteit op een glad wegdek, bijvoorbeeld bij sneeuw.
Meer tractie op slechte wegen en voorkomt dat je vast komt te zitten.
SUV-mogelijkheden
Klaar voor het avontuur
De OUTLANDER heeft alle voordelen die je zou verwachten van een SUV: een hoge rijpositie en bodemvrijheid, zodat hij even goed uit de voeten kan op slechte wegen of oneffen terrein. Hij levert de pittige prestaties die je nodig hebt, net als een krachtige acceleratie en een responsieve wegligging. En dankzij zijn ruime interieur en ruimte voor zeven inzittenden en bagage is het een fantastische auto voor kroostrijke gezinnen.
MIVEC Petrol Engine
Indrukwekkend zuinig
De 2.0-liter MIVEC*-benzinemotor met 16 kleppen biedt een overtuigende combinatie van pittige acceleratie en een uitstekend brandstofrendement. De Auto Stop & Go-functie schakelt de motor uit zodra je stilstaat. Zo bespaar je brandstof en verminder je de CO2-uitstoot zonder de elektronische systemen te verstoren. De motor start onmiddellijk opnieuw, dus je hoeft nooit te wachten.
*Mitsubishi Innovative Valve Timing Electronic Control System.
Elektronische parkeerrem
De handrem optrekken was nog nooit zo makkelijk
De Electric Parking Brake (EPB)-schakelaar vervangt de traditionele hendel. Trek de schakelaar naar omhoog om de handrem vast te zetten en druk hem naar beneden om hem los te maken. En wanneer je stopt aan een verkeerslicht, zorgt de Brake Auto Hold ervoor dat de auto op zijn plaats blijft, zelfs wanneer jij je voet van het rempedaal haalt. Als je weer weg wilt rijden, trap je gewoon het gaspedaal in om de remmen los te maken.
Verwarmbare voorruit
Helder zicht in een oogwenk
Fijne verwarmingselementen in het glas zorgen ervoor dat de voorruit sneller ontwasemd of ontdooid wordt. Perfect voor die koude winterochtenden.
5-Position CVT
Zet 'm in Sport-modus
Er werd een nieuwe stand 'M' toegevoegd aan de CVT*. Hiermee zet je de transmissie in sportmodus. Als je dus de sensatie van een manuele rijervaring wilt, moet je deze instelling kiezen. Je kunt de auto ook in Sport-modus zetten met behulp van de schakelpeddels aan het stuur.
* De Continuously Variable Transmission is een systeem dat naadloze overgangen verzekert tussen de verschillende overbrengingsverhoudingen.
Verbeterde ophanging
Soepele wegligging
We hebben de diameter van de voorste veerpoten vergroot en de schokdempers fijner afgesteld. Het resultaat is een stabielere, soepelere wegligging, ongeacht de ondergrond waarop je rijdt en zonder in te boeten aan comfort.
Bepaalde uitrustingskenmerken kunnen verschillen van land tot land. Gelieve contact op te nemen met uw plaatselijke Mitsubishi-verdeler voor details. Alle rechten voorbehouden. Contractueel niet-bindende afbeeldingen die mogelijk afwijken van de uiteindelijke uitrusting.