Veiligheid

Adaptive Cruise Control System (ACC)
Helpt je om een veilige afstand te bewaren
Forward Collision Mitigation System (FCM)
Meer veiligheid bij een botsing

De auto waarschuwt je wanneer je slingert

Bedient de koplampen voor jou
Blind Spot Warning (BSW)
Geen dode hoeken meer

Met een gerust hart achteruitrijden

Moeiteloos parkeren

Geen plotse versnellingen meer

Een interieur met een beschermende koetswerkstructuur
Bepaalde uitrustingskenmerken kunnen verschillen van land tot land. Gelieve contact op te nemen met uw plaatselijke Mitsubishi-verdeler voor details. Alle rechten voorbehouden. Contractueel niet-bindende afbeeldingen die mogelijk afwijken van de uiteindelijke uitrusting.
BELANGRIJK:
ACC: De waarnemings- en sturingsmogelijkheden van de ACC zijn enkel aanvullend. Rijd voorzichtig en vertrouw niet alleen op dit systeem tijdens het rijden. In bepaalde situaties wordt de ACC mogelijk niet ingeschakeld. Mogelijk zal het systeem de feitelijke situatie niet juist waarnemen naargelang van het type voertuig dat voor je rijdt, de weersomstandigheden en de rijomstandigheden. Bovendien zal het systeem mogelijk niet voldoende kunnen vertragen als het voertuig voor je plots hard remt of een ander voertuig plots voor je opduikt, waardoor de afstand tot het voertuig voor je verkleint. Raadpleeg je plaatselijke Mitsubishi Motors-dealer of -verdeler voor meer informatie als je nog vragen hebt.
FCM: De waarnemings- en sturingsmogelijkheden van de Forward Collision Mitigation [FCM] zijn enkel aanvullend en voorkomen niet in iedere situatie een botsing. Rijd voorzichtig en vertrouw niet alleen op dit systeem tijdens het rijden. FCM werkt wanneer zich een auto voor je voertuig bevindt. FCM is ook ontworpen om voetgangers waar te nemen, maar in sommige situaties zal het systeem ze mogelijk niet waarnemen of uitgeschakeld zijn. De automatische remfunctie wordt ingeschakeld voor een voorligger wanneer je voertuig met een snelheid van ongeveer 5 km/u tot 80 km/u rijdt, en voor een voetganger wanneer je met een snelheid van ongeveer 5 km/u tot 65 km/u rijdt. Omdat de FCM geen functie heeft om te blijven remmen, wordt de rem ongeveer 2 seconden na het tot stilstand komen losgelaten. Om te voorkomen dat het voertuig daarna blijft rollen, moet de bestuurder het rempedaal mogelijk ingedrukt houden. In sommige gevallen zal de FCM niet werken als de bestuurder acties ondernomen heeft om een ongeval te voorkomen door te sturen of te versnellen. Raadpleeg je plaatselijke Mitsubishi Motors-dealer of -verdeler voor meer informatie als je nog vragen hebt.
LDW: De Lane Departure Warning is niet ontworpen om de risico's te verminderen die verbonden zijn aan het niet goed voor zich uitkijken (aandacht afgeleid door iets naast het voertuig, verstrooidheid, enzovoort) of een beperkt zicht, bijvoorbeeld door het slechte weer. Blijf je voertuig correct besturen en veilig rijden. Het systeem neemt in bepaalde omstandigheden mogelijk de rijstrook niet juist waar. Raadpleeg de gebruikershandleiding voor aanvullende informatie.
AHB: Dit systeem wordt ingeschakeld bij een snelheid van ongeveer 40 km/u of meer en wordt uitgeschakeld bij lagere snelheden. Raadpleeg de gebruikershandleiding voor aanvullende informatie.
BSW: De waarnemings- en sturingsmogelijkheden van de Blind Spot Warning [BSW] zijn enkel aanvullend en waarschuwen je niet in elke situatie voor voertuigen in je dode hoeken. Vertrouw niet alleen op dit systeem tijdens het rijden. De BSW werkt mogelijk niet normaal in bepaalde gevallen, afhankelijk van het verkeer, het weer, het wegdek en de aanwezigheid van obstakels. Bestuurders zijn volledig verantwoordelijk voor hun eigen veilige rijgedrag. De grafische weergave van de radargolven is enkel ter illustratie en stemt niet overeen met de feitelijke sensortoepassing. Raadpleeg de gebruikershandleiding voor aanvullende informatie.
RCTA: Vertrouw niet alleen op dit systeem tijdens het rijden. Mogelijk neemt het in bepaalde omstandigheden niet alle bewegende voertuigen waar. Bestuurders zijn volledig verantwoordelijk voor hun eigen veilige rijgedrag. De grafische weergave van de radargolven is enkel ter illustratie en stemt niet overeen met de feitelijke sensortoepassing. Raadpleeg de gebruikershandleiding voor aanvullende informatie.
UMS: De waarnemings- en sturingsmogelijkheden van het Ultrasonic Misacceleration Mitigation System [UMS] zijn enkel aanvullend en voorkomen niet in elke situatie het ongewild versnellen. Rijd voorzichtig en vertrouw niet alleen op dit systeem tijdens het rijden. • Om te voorkomen dat de aansturing van het motorvermogen in het UMS een belemmering vormt wanneer je normaal rijdt op slechte wegen, schakelt het systeem zichzelf automatisch uit en wordt UMS OFF weergegeven in het metercluster wanneer de FCM-functie of de ASTC-functie uitgeschakeld is. • Geen enkele functie brengt het voertuig volledig tot stilstand door automatisch te remmen. Het voertuig blijft langzaam vooruitrijden, zelfs wanneer het motorvermogen beperkt wordt. • Het sensorsysteem werkt mogelijk niet voor netvormige en scherpe obstakels die ultrasone geluidsgolven niet voldoende terugkaatsen. • UMS heeft geen functie die het voertuig stationair houdt. De bestuurder moet het voertuig tot stilstand brengen door het rempedaal in te drukken zoals vereist volgens de rijomstandigheden. • De grafische weergave van de ultrasone sensorgolven is enkel ter illustratie en stemt niet overeen met de feitelijke sensortoepassing. Raadpleeg de gebruikershandleiding voor aanvullende informatie.