Veiligheid
Adaptive Cruise Control System (ACC)
Helpt je om een veilige afstand te bewaren
Het systeem maakt gebruik van een radar om een veilige afstand te handhaven tussen jou en het voertuig voor jou. Als je te dicht bij je voorligger komt of als hij vertraagt of stopt, zal de ACC je voertuig automatisch doen vertragen of tot stilstand doen komen. Het systeem zorgt voor meer gemoedsrust, vooral in stop-startverkeer.
Forward Collision Mitigation System (FCM)
Meer veiligheid bij een botsing
Met een combinatie van camera's en laserradarsystemen schat het FCM-systeem je afstand en snelheid ten opzichte van je voorligger in. Als het systeem een risico op een botsing waarneemt, geeft het een waarschuwingssignaal en vertraagt het automatisch je voertuig.
Lane Departure Warning (LDW)
De auto waarschuwt je wanneer je slingert
Deze slimme functie geeft een geluidssignaal weer en toont een waarschuwing op het dashboard om je te waarschuwen dat je voertuig zijn rijstrook verlaten heeft en je de richtingaanwijzers niet gebruikt hebt.
Automatic High Beam (AHB)
Bedient de koplampen voor jou
Voor meer rijgemak in het donker schakelen de grootlichten automatisch over naar dimlichten wanneer een tegenligger waargenomen wordt. Zodra de tegenligger gepasseerd is, worden de grootlichten opnieuw ingeschakeld. Je hoeft dus nooit meer je stuur los te laten om de lichten handmatig om te schakelen.
Blind Spot Warning (BSW)
Geen dode hoeken meer
Deze functie maakt gebruik van radarsensoren om na te gaan of zich voertuigen in je dode hoeken bevinden. Als je van rijstrook wilt veranderen en het systeem neemt een voertuig waar, dan licht er een waarschuwingslampje op in de buitenspiegel die zich het dichtst bij het gevaar bevindt, en weerklinkt er een geluidssignaal.
Rear Cross Traffic Alert (RCTA)
Met een gerust hart achteruitrijden
Als de radarsensoren in de achterbumper een zijdelings naderend voertuig waarnemen nadat je de achteruitversnelling hebt ingeschakeld, verschijnt er een waarschuwing op het multifunctionele beeldscherm, weerklinkt er een geluidssignaal en begint er een waarschuwingslampje te knipperen in beide buitenspiegels.
Multi Around Monitor
Moeiteloos parkeren
Kleine camera's overal op de OUTLANDER PHEV stellen je in staat om de voorkant, de achterkant en de zijkanten van je voertuig in de gaten te houden. Met de verzamelde gegevens kan de Multi Around Monitor ook een beeld van het voertuig vanuit vogelperspectief creëren, zodat je jezelf kunt oriënteren en veiliger kunt parkeren.
Ultrasonic Misacceleration Mitigation System (UMS)
Geen plotse versnellingen meer
Om kleine botsingen bij het parkeren te helpen voorkomen, weerklinkt er een geluidssignaal en gaat er een waarschuwingslampje branden wanneer de sensoren een obstakel in de buurt waarnemen. De acceleratie wordt ook onder controle gehouden als je per ongeluk het gaspedaal indrukt.
RISE (Reinforced Impact Safety Evolution) Body
Een interieur met een beschermende koetswerkstructuur
De OUTLANDER PHEV maakt gebruik van onze geavanceerde Reinforced Impact Safety Evolution-carrosserie. Het koetswerk is op strategische plaatsen voorzien van verstevigingen, die de energie bij een stevige botsing helpen afvoeren en absorberen. Zo verkeren jij en je passagiers in alle veiligheid wanneer het er echt op aankomt.
Raadpleeg de brochure voor de volledige uitrusting
Bepaalde uitrustingskenmerken kunnen verschillen van land tot land. Gelieve contact op te nemen met uw plaatselijke Mitsubishi-verdeler voor details. Alle rechten voorbehouden. Contractueel niet-bindende afbeeldingen die mogelijk afwijken van de uiteindelijke uitrusting.
BELANGRIJK:
ACC: De waarnemings- en sturingsmogelijkheden van de ACC zijn enkel aanvullend. Rijd voorzichtig en vertrouw niet alleen op dit systeem tijdens het rijden. In bepaalde situaties wordt de ACC mogelijk niet ingeschakeld. Mogelijk zal het systeem de feitelijke situatie niet juist waarnemen naargelang van het type voertuig dat voor je rijdt, de weersomstandigheden en de rijomstandigheden. Bovendien zal het systeem mogelijk niet voldoende kunnen vertragen als het voertuig voor je plots hard remt of een ander voertuig plots voor je opduikt, waardoor de afstand tot het voertuig voor je verkleint. Raadpleeg je plaatselijke Mitsubishi Motors-dealer of -verdeler voor meer informatie als je nog vragen hebt.
FCM: De waarnemings- en sturingsmogelijkheden van de Forward Collision Mitigation [FCM] zijn enkel aanvullend en voorkomen niet in iedere situatie een botsing. Rijd voorzichtig en vertrouw niet alleen op dit systeem tijdens het rijden. FCM werkt wanneer zich een auto voor je voertuig bevindt. FCM is ook ontworpen om voetgangers waar te nemen, maar in sommige situaties zal het systeem ze mogelijk niet waarnemen of uitgeschakeld zijn. De automatische remfunctie wordt ingeschakeld voor een voorligger wanneer je voertuig met een snelheid van ongeveer 5 km/u tot 80 km/u rijdt, en voor een voetganger wanneer je met een snelheid van ongeveer 5 km/u tot 65 km/u rijdt. Omdat de FCM geen functie heeft om te blijven remmen, wordt de rem ongeveer 2 seconden na het tot stilstand komen losgelaten. Om te voorkomen dat het voertuig daarna blijft rollen, moet de bestuurder het rempedaal mogelijk ingedrukt houden. In sommige gevallen zal de FCM niet werken als de bestuurder acties ondernomen heeft om een ongeval te voorkomen door te sturen of te versnellen. Raadpleeg je plaatselijke Mitsubishi Motors-dealer of -verdeler voor meer informatie als je nog vragen hebt.
LDW: De Lane Departure Warning is niet ontworpen om de risico's te verminderen die verbonden zijn aan het niet goed voor zich uitkijken (aandacht afgeleid door iets naast het voertuig, verstrooidheid, enzovoort) of een beperkt zicht, bijvoorbeeld door het slechte weer. Blijf je voertuig correct besturen en veilig rijden. Het systeem neemt in bepaalde omstandigheden mogelijk de rijstrook niet juist waar. Raadpleeg de gebruikershandleiding voor aanvullende informatie.
AHB: Dit systeem wordt ingeschakeld bij een snelheid van ongeveer 40 km/u of meer en wordt uitgeschakeld bij lagere snelheden. Raadpleeg de gebruikershandleiding voor aanvullende informatie.
BSW: De waarnemings- en sturingsmogelijkheden van de Blind Spot Warning [BSW] zijn enkel aanvullend en waarschuwen je niet in elke situatie voor voertuigen in je dode hoeken. Vertrouw niet alleen op dit systeem tijdens het rijden. De BSW werkt mogelijk niet normaal in bepaalde gevallen, afhankelijk van het verkeer, het weer, het wegdek en de aanwezigheid van obstakels. Bestuurders zijn volledig verantwoordelijk voor hun eigen veilige rijgedrag. De grafische weergave van de radargolven is enkel ter illustratie en stemt niet overeen met de feitelijke sensortoepassing. Raadpleeg de gebruikershandleiding voor aanvullende informatie.
RCTA: Vertrouw niet alleen op dit systeem tijdens het rijden. Mogelijk neemt het in bepaalde omstandigheden niet alle bewegende voertuigen waar. Bestuurders zijn volledig verantwoordelijk voor hun eigen veilige rijgedrag. De grafische weergave van de radargolven is enkel ter illustratie en stemt niet overeen met de feitelijke sensortoepassing. Raadpleeg de gebruikershandleiding voor aanvullende informatie.
UMS: De waarnemings- en sturingsmogelijkheden van het Ultrasonic Misacceleration Mitigation System [UMS] zijn enkel aanvullend en voorkomen niet in elke situatie het ongewild versnellen. Rijd voorzichtig en vertrouw niet alleen op dit systeem tijdens het rijden. • Om te voorkomen dat de aansturing van het motorvermogen in het UMS een belemmering vormt wanneer je normaal rijdt op slechte wegen, schakelt het systeem zichzelf automatisch uit en wordt UMS OFF weergegeven in het metercluster wanneer de FCM-functie of de ASTC-functie uitgeschakeld is. • Geen enkele functie brengt het voertuig volledig tot stilstand door automatisch te remmen. Het voertuig blijft langzaam vooruitrijden, zelfs wanneer het motorvermogen beperkt wordt. • Het sensorsysteem werkt mogelijk niet voor netvormige en scherpe obstakels die ultrasone geluidsgolven niet voldoende terugkaatsen. • UMS heeft geen functie die het voertuig stationair houdt. De bestuurder moet het voertuig tot stilstand brengen door het rempedaal in te drukken zoals vereist volgens de rijomstandigheden. • De grafische weergave van de ultrasone sensorgolven is enkel ter illustratie en stemt niet overeen met de feitelijke sensortoepassing. Raadpleeg de gebruikershandleiding voor aanvullende informatie.