Plug-in hybride EV-technologie

De OUTLANDER PHEV is een plug-in hybride EV. Hij wordt aangedreven door een zeer efficiënte 2.4-liter benzinemotor en twee technologisch geavanceerde elektromotoren. Dit is niet zomaar een revolutie. Dit is EV-olutie.

Wat is het verschil tussen hybride, EV en PHEV?

Een hybridevoertuig maakt gebruik van een benzinemotor en elektromotoren, waarbij de batterij alleen oplaadt wanneer het voertuig in beweging is. Een elektrisch voertuig of EV daarentegen wordt enkel gevoed door een batterij, die opgeladen wordt aan een externe voeding.

Een plug-inhybride elektrisch voertuig (PHEV) is uitgerust met een benzinemotor, een of meerdere elektromotoren en een batterij, die opgeladen kan worden aan een externe voeding. Dit type voertuig is dus niet alleen makkelijk op te laden, het is ook veelzijdiger omdat je twee soorten aandrijving hebt die in harmonie samenwerken.

Geniet vandaag van de technologie van morgen

De benzinemotor in de OUTLANDER PHEV verzekert de klassieke aandrijving wanneer dat nodig is. De twee elektromotoren zorgen ervoor dat de auto stiller en zuiniger rijdt. Dankzij zijn geavanceerde technologie, schakelt de OUTLANDER PHEV naadloos over tussen beide krachtbronnen, met het oog op de efficiëntste prestaties.

Vraag je je af of de OUTLANDER PHEV wel de juiste auto voor jou is?

Zie hoe de twee elektromotoren en de benzinemotor samenwerken, ongeacht wat voor rit je maakt.

EV Drive Mode (Alleen de elektromotoren)

In de stad of tijdens korte ritten

De motoren drijven het voertuig aan met stroom uit de batterij, waardoor er geen brandstof verbruikt en CO2 uitgestoten wordt. Deze rijmodus is stil, schoon en krachtig. De topsnelheid bedraagt 135 km/u.

Series Hybrid Mode (Elektromotoren + ondersteuning van de benzinemotor)

Op landelijke wegen

De motoren drijven het voertuig aan met stroom die door de benzinemotor gegenereerd wordt. De benzinemotor genereert stroom om de batterij op te laden wanneer het energieniveau laag is en levert extra stroom wanneer je fel versnelt of een helling op rijdt.

Parallel Hybrid Mode (Benzinemotor + ondersteuning van de elektromotoren)

Op de snelweg

De benzinemotor drijft het voertuig aan bij hoge snelheden, enz. (wanneer de motorefficiëntie hoog is) met ondersteuning van de elektromotoren wanneer er extra vermogen nodig is.

Laad de accu op terwijl je rijdt
Terugwinning van remenergie

Laad de accu op terwijl je rijdt

Zodra de auto wordt afgeremd, wordt automatisch bewegingsenergie opgewekt. Om je te helpen de accu voldoende opgeladen te houden, maakt de Outlander PHEV gebruik van deze energie. Met andere woorden: de elektromotoren winnen bewegingsenergie van de auto terug, die anders verloren zou gaan in de vorm van warmte in de remschijven. Met een schakelflipper aan het stuur kun je eenvoudig de hoeveelheid energie instellen die je terugwint. Je hebt keuze uit zes instellingen, afhankelijk van de rijomstandigheden. Een ander voordeel van deze innovatieve technologie is dat het meer eco-vriendelijk is: je hoeft minder vaak gebruik te maken van de benzinemotor.
Totale beheersing binnen handbereik
EV Priority

Totale beheersing binnen handbereik

Je kunt ervoor kiezen om volledig elektrisch te rijden met de Outlander PHEV, door de EV Priority-schakelaar te bedienen. In dat geval rijd je niet alleen goedkoper per kilometer, de auto rijdt ook vrijwel geruisloos. Stel je eens voor: ’s morgens vroeg in alle stilte door de ontwakende stad rijden of over een rustige buitenweg, zonder mens of dier te storen.
Lage CO2-uitstoot

Lage CO2-uitstoot

Een SUV met een zeer lage CO2-uitstoot

Omdat de OUTLANDER PHEV vaker gebruikmaakt van elektrische energie, is hij veel ‘groener’, met een zeer lage CO2-uitstoot van amper 46 g/km (WLTP).
Raadpleeg de brochure voor de volledige uitrusting