Geavanceerde veiligheid
Ultrasonic Misacceleration Mitigation System (UMS)
Voorkom parkeerschade
Om kleine botsingen bij het parkeren te helpen voorkomen, klinkt er een zoemer en gaat er een waarschuwingslampje aan op het dashboard wanneer sensoren vlak bij een obstakel op je weg waarnemen. Het motorvermogen wordt automatisch beperkt wanneer je per ongeluk het gaspedaal indrukt.
Blind Spot Warning System (BSW)
Veiliger uitwijken en van rijstrook veranderen
Sensoren op de bumpers detecteren of er zich iets in je dode hoeken bevindt. Als het systeem iets waarneemt, begint een verklikkerlichtje in de buitenspiegel te knipperen. Met de Lane Change Assist (LCA) hoor je een waarschuwingsbliep wanneer je de richtingaanwijzer inschakelt en er een andere auto nadert.
Multi Around Monitor
Moeiteloos parkeren
Dankzij kleine camera’s verspreid over de L200 kun je de voorkant, de achterkant en de zijkanten van je voertuig in de gaten houden. Met de verzamelde gegevens kan de Multi Around Monitor ook een beeld van het voertuig vanuit vogelperspectief creëren, zodat je jezelf kunt oriënteren en veiliger kunt parkeren.
Forward Collision Mitigation System (FCM)
Vrije weg voor je
Wanneer dit intelligente veiligheidssysteem denkt dat er verderop een botsing met een auto of een voetganger dreigt, vertraagt het automatisch je voertuig.
Rear-Cross Traffic Alert (RCTA)
Voor zelfverzekerd achteruitrijden
Als er een voertuig achter je waargenomen wordt wanneer je achterwaarts uit een parkeerplaats of een oprit wilt rijden, begint een verklikkerlichtje in de buitenspiegel te knipperen. Tegelijkertijd hoor je een waarschuwingssignaal en verschijnt er een bericht op het multifunctionele beeldscherm op het dashboard.
Ontdek meer veiligheidsvoorzieningen
Niet meer ongemerkt van rijbaan wisselen
Wanneer je per ongeluk je rijstrook verlaat terwijl je harder dan 65 km/u rijdt, registreert dit veiligheidssysteem dat onmiddellijk dankzij een camera op de voorruit. Als je toch van je lijn afwijkt, krijg je een waarschuwingssignaal en gaat er een lampje aan op het multifunctionele beeldscherm.
Eenvoudig wegrijden op steile hellingen
Dankzij de Hill Start Assist is vertrekken op een steile helling kinderspel. Het systeem houdt de rem tot twee seconden vast tot je het gaspedaal indrukt. Je hoeft dus nooit meer bang te zijn dat je achteruitrolt.
Veilig rijden met een aanhanger of caravan
De Trailer Stability Assist verzekert de stabiliteit wanneer je een aanhangwagen of caravan trekt. Zodra het systeem een slingerbeweging van de auto waarneemt, past het automatisch het motorvermogen en de remkracht naar elk wiel aan om zowel je auto als je aanhangwagen te stabiliseren.
Veiliger rijden in het donker
De L200 is uitgerust met Automatic High Beam. Als een voertuig waargenomen wordt dat uit de andere richting komt, schakelt het systeem automatisch over naar de dimlichten tot het voertuig veilig gepasseerd is. Daarna schakelt het weer terug naar de grootlichten. Jij kunt dus je handen aan het stuur houden en beter de controle houden.
7 SRS Airbag System
Optimale bescherming voor alle inzittenden
De L200 is uitgerust met 7 airbags. Het systeem bestaat uit frontale airbags, zijdelingse airbags voorin, gordijnairbags en zelfs een knieairbag voor de bestuurder, zodat alle inzittenden beschermd zijn.
RISE-carrosserie
Gepantserd reizen
De L200 is gebouwd rond een Reinforced Impact Safety Evolution (RISE)-carrosserie. In dit ontwerp worden op strategische punten versterkingen aangebracht om de energie bij een botsing te helpen sturen en absorberen. Je passagiers en jij zitten dus in een beschermende cocon.
Stijve lichtgewicht carrosserie
Nog meer bescherming
De carrosserie van de L200 is buitengewoon robuust en tegelijk licht dankzij het overvloedige gebruik van plaatstaal met een hoge treksterkte. Samen met de RISE-carrosserie draagt dit bij tot een grotere veiligheid voor de inzittenden.
Raadpleeg de brochure voor de volledige uitrusting
Bepaalde uitrustingskenmerken kunnen verschillen van land tot land. Gelieve contact op te nemen met uw plaatselijke Mitsubishi-verdeler voor details. Alle rechten voorbehouden. Contractueel niet-bindende afbeeldingen die mogelijk afwijken van de uiteindelijke uitrusting.
BELANGRIJK:
UMS: De waarnemings- en sturingsmogelijkheden van het Ultrasonic Misacceleration Mitigation System [UMS] zijn enkel aanvullend en voorkomen niet in elke situatie het ongewild versnellen. Rijd voorzichtig en vertrouw niet alleen op dit systeem tijdens het rijden. • Om te voorkomen dat de aansturing van het motorvermogen in het UMS een belemmering vormt wanneer je normaal rijdt op slechte wegen, schakelt het systeem zichzelf automatisch uit en wordt UMS OFF weergegeven in het metercluster wanneer de instellingen 4LLc, R/D Lock of HDC ingeschakeld zijn of de ASTC-functie uitgeschakeld is. • Geen enkele functie brengt het voertuig volledig tot stilstand door automatisch te remmen. Het voertuig blijft langzaam vooruitrijden, zelfs wanneer het motorvermogen beperkt wordt. • Het sensorsysteem werkt mogelijk niet voor netvormige en scherpe obstakels die ultrasone geluidsgolven niet voldoende terugkaatsen. • UMS heeft geen functie die het voertuig stationair houdt. De bestuurder moet het voertuig tot stilstand brengen door het rempedaal in te drukken zoals vereist volgens de rijomstandigheden. • De grafische weergave van de ultrasone sensorgolven is enkel ter illustratie en stemt niet overeen met de feitelijke sensortoepassing.
BSW: De waarnemings- en sturingsmogelijkheden van de Blind Spot Warning [BSW] zijn enkel aanvullend en waarschuwen je niet in elke situatie voor voertuigen in je dode hoeken. Vertrouw niet alleen op dit systeem tijdens het rijden. De dodehoekmonitor werkt mogelijk niet normaal in bepaalde gevallen, afhankelijk van het verkeer, het weer, het wegdek en de aanwezigheid van obstakels. Bestuurders zijn volledig verantwoordelijk voor hun eigen veilige rijgedrag. De grafische weergave van de radargolven is enkel ter illustratie en stemt niet overeen met de feitelijke sensortoepassing.
FCM: De waarnemings- en sturingsmogelijkheden van de Forward Collision Mitigation [FCM] zijn enkel aanvullend en voorkomen niet in iedere situatie een botsing. Rijd voorzichtig en vertrouw niet alleen op dit systeem tijdens het rijden. De FCM werkt wanneer zich een auto voor je voertuig bevindt. De FCM is ook ontworpen om voetgangers waar te nemen, maar in sommige situaties zal het systeem ze mogelijk niet detecteren of uitgeschakeld zijn. De automatische remfunctie wordt ingeschakeld voor een voorligger wanneer je voertuig met een snelheid van ongeveer 5 km/u tot 80 km/u rijdt, en voor een voetganger wanneer je met een snelheid van ongeveer 5 km/u tot 65 km/u rijdt. Omdat de FCM geen functie heeft om te blijven remmen, wordt de rem ongeveer 2 seconden na het tot stilstand komen losgelaten. Om te voorkomen dat het voertuig daarna blijft rollen, moet de bestuurder het rempedaal mogelijk ingedrukt houden. In sommige gevallen zal de FCM niet werken als de bestuurder acties ondernomen heeft om een ongeval te voorkomen door te sturen of te versnellen. Raadpleeg je plaatselijke Mitsubishi Motors-dealer of -verdeler voor meer informatie als je nog vragen hebt.
RCTA: Vertrouw niet alleen op dit systeem tijdens het rijden. Mogelijk neemt het in bepaalde omstandigheden niet alle bewegende voertuigen waar. Bestuurders zijn volledig verantwoordelijk voor hun eigen veilige rijgedrag. De grafische weergave van de radargolven is enkel ter illustratie en stemt niet overeen met de feitelijke sensortoepassing. Raadpleeg de gebruikershandleiding voor aanvullende informatie.
LDW: De Lane Departure Warning is niet ontworpen om de risico's te verminderen die verbonden zijn aan het niet goed voor zich uit kijken (aandacht afgeleid door iets naast het voertuig, verstrooidheid, enz.) of een beperkt zicht door het slechte weer, enz. Blijf je voertuig juist besturen en veilig rijden. Het systeem neemt in bepaalde omstandigheden mogelijk de rijstrook niet juist waar. Raadpleeg de gebruikershandleiding voor aanvullende informatie.
HSA: De Hill Start Assist [HSA] is geen vervanging voor veilig rijden. Vertrouw nooit alleen op deze functie terwijl je op steile wegen rijdt. Je voertuig kan achteruitrollen als het rempedaal niet voldoende ingedrukt is of als de weg heel steil of glad is. Deze functie is niet ontworpen om het voertuig meer dan 2 seconden stationair te houden op steile hellingen. Vertrouw niet op deze functie om het voertuig in stilstand te houden in plaats van het indrukken van het rempedaal. Raadpleeg de gebruikershandleiding voor aanvullende informatie.
AHB: Dit systeem wordt ingeschakeld bij een snelheid van ongeveer 40 km/u of meer en wordt uitgeschakeld bij lagere snelheden. Raadpleeg de gebruikershandleiding voor aanvullende informatie.
Airbags maken deel uit van het Supplemental Restraint System of SRS (aanvullend beveiligingssysteem). Om het risico op letsels van een airbag die afgaat te verminderen, moet je altijd je veiligheidsgordel dragen en rechtop zitten in het midden van de zetel en mag je niet tegen de deur leunen. Zet kinderen tot 12 jaar altijd achterin en gebruik geschikte kinderzitjes. Zet nooit een naar achteren gerichte kinderstoel in de voorzetel. Raadpleeg de gebruikershandleiding en de instructies van je kinderzitje voor aanvullende informatie.
TSA: De sturingsmogelijkheden van de Trailer Stability Assist [TSA] zijn enkel aanvullend. Rijd voorzichtig en vertrouw nooit alleen op deze functies tijdens het rijden. Door gladde wegen, hevige zijwind, te zware of niet goed geplaatste bagage en/of rijden met hoge snelheid kan het TSA-systeem mogelijk de stabiliteit niet waarborgen. Raadpleeg de gebruikershandleiding voor aanvullende informatie.