Rijdynamiek
Super All Wheel Control (S-AWC)
Buitengewoon stabiel
De geavanceerde permanente vierwielaandrijving stuurt de aandrijf- en remkrachten op elk wiel. Dat resulteert in een gerichter aandrijfvermogen, een beter bochtengedrag en een grotere stabiliteit in alle rijomstandigheden. Dit geïntegreerde systeem combineert de Active Yaw Control (actieve giercontrole) , Active Stability Control (actieve stabiliteitscontrole) en het antiblokkeersysteem (ABS).
Meer over Super All Wheel Control
Betere wegligging
Active Yaw Control (AYC)
De Active Yaw Control is een uniek systeem dat wij uitgevonden hebben. Het gebruikt de remmen om het koppel optimaal te verdelen over de linker- en rechterwielen en zorgt zo voor een beter bochtengedrag. Je houdt dus altijd de controle, zelfs als je te hard remt of accelereert.
Stabiel in alle omstandigheden
Active Stability Control (ASC)
De Active Stability Control gebruikt sensoren om de verplaatsing van het voertuig te analyseren en alle onstabiele bewegingen te registreren. Vervolgens verdeelt het systeem automatisch koppel en remkracht over de linker- en rechterwielen om de stabiliteit te handhaven .
Geen geblokkeerde remmen
Anti-lock Braking System (ABS)
Een antiblokkeersysteem is ontworpen om slippen te voorkomen. Het voorkomt dat de wielen blokkeren tijdens het remmen, zodat ze altijd grip blijven houden op het wegdek. Onze auto's zijn al jaren uitgerust met ABS.
Offroadmodus
Meer tractie wanneer het nodig is
Verbeter de offroadtractie van de Eclipse Cross nog meer met de nieuwe Drive Mode Selector-schakelaar op de middenconsole. Druk op de knop tot de gewenste modus op het multifunctionele beeldscherm van het dashboard verschijnt. Je kunt kiezen uit de instellingen Auto, Snow en Gravel.
Bekijk hier hoe de Drive Mode werkt
Biedt solide 4WD-prestaties in uiteenlopende omstandigheden.
Verbetert de stabiliteit op een glad wegdek, bijvoorbeeld bij sneeuw.
Zorgt voor meer tractie op onverharde wegen en voorkomt dat je vast komt te zitten.
Turbomotor met rechtstreekse inspuiting
Responsief en toch zuinig
De nieuw ontwikkelde 1.5L-turbomotor maakt handig gebruik van rechtstreekse brandstofinspuiting. Ondanks zijn kleinere omvang is hij responsiever, met een pittige acceleratie en evenveel koppel als een 2.4-liter motor. Hij is ook zuiniger en dus beter voor je portemonnee en het milieu.
Auto Stop and Go-systeem (AS&G)
Bespaar brandstof en verminder je uitstoot
Het Auto Stop & Go-systeem schakelt de motor uit zodra je stilstaat. Zo bespaar je brandstof en verminder je de CO2-uitstoot zonder de elektronische systemen te verstoren. De motor start onmiddellijk opnieuw, zodat je nooit hoeft te wachten.
Head Up Display (HUD)
Meer manieren om op de hoogte te blijven
Op het dashboard net boven het stuur bevindt zich een futuristische Head Up Display (HUD). Die zorgt ervoor dat jij je ogen op de weg kunt houden en tegelijk op de hoogte kunt blijven van belangrijke boordinformatie, zoals de snelheid van het voertuig, de afstand tot je voorligger, of zelfs of er nog een deur open is.
Multi-Information Display
Waarschuwingen tot op de minuut
Tussen de snelheidsmeter en de toerenteller bevindt zich een multifunctioneel lcd-kleurenbeeldscherm. Dat geeft je startinformatie, de status van de Drive Mode en veiligheidswaarschuwingen. Net als de Head Up Display is het zo geplaatst dat het in één oogopslag zichtbaar is voor de bestuurder. Zo hoeft hij zijn ogen amper te bewegen en kan hij zich blijven concentreren op de weg.
Touchpad Controller
Voelt aan als een smartphone
De Touchpad Controller bevindt zich op de middenconsole. Hij werkt als het toetsenbord van een smartphone. Zo kun je door een paar keer te tikken of te swipen het Smartphone Link Display Audio-systeem bedienen om het geluidsvolume en nog veel meer in een mum van tijd aan te passen.
Perfect afgestelde ophanging
Stabiel en soepel weggedrag
De ophanging van de Eclipse Cross werd verfijnd afgesteld om een stabiel en soepel weggedrag te bieden zonder in te boeten aan comfort.