Lancer Sportback | Mitsubishi Motors
Onze site maakt gebruik van cookies. Wij gaan ervan uit dat u akkoord gaat met onze cookies op het moment dat u gebruik maakt van onze site. Klik hier om meer te weten te komen over cookies en waarom wij ze gebruiken.
  • 0 PRODUCTS IN COMPARISON

    Close

    You Cannot Select More Than 5 Cars

  • promoimage
  • DESIGN

    CHROME ACCENT GRILLE

    NIEUWE VOORBUMPER

    Dit nieuwe radiatorrooster geeft de auto niet alleen een kenmerkende, sportieve look, maar speelt ook een belangrijke rol voor zijn aerodynamische kwaliteiten.

    REAR SPOILER

    ACHTERSPOILER

    De achterspoiler van de Lancer Sportback is meer dan een sportief stijlelement: hij helpt ook om de luchtstroom beter over de achterpartij te geleiden. Vorm en functie gaan bij de Lancer Sportback altijd samen.

    ALLOY WHEELS

    16" LICHTMETALEN VELGEN

    Opvallende 16-duimvelgen die perfect passen in de bolle en gespierde wielkasten geven de Lancer Sportback een nog sportievere uitstraling.

    CLEAN-INTERIOR-LINES

    DASHBOARD

    Het sobere interieur van de Lancer Sportback oogt geenszins opzichtig. Zijn design is gesofisticeerd, met zuivere lijnen en een logische opstelling van bedieningselementen en schermen. De krachtige welving van het dashboard oogt aangenaam en biedt een ruimtelijk gevoel, net zoals de voorruit, die heel schuin afloopt. De nieuwe zachte deurbekleding voegt daar een gevoel van luxe aan toe. Een groot multifunctioneel lcd-kleurenscherm van 3,5 duim geeft nuttige informatie over het voertuig weer.

    ELECTRONICALLY CONTROLLED DOOR MIRRORS

    ELEKTRISCH BEDIENBARE BUITENSPIEGELS

    De buitenspiegels van de Lancer Sportback kunnen verwarmd worden in koude weersomstandigheden.

  • engines

    1.6-LITER MIVEC

    Benzineliefhebbers zullen zich aangetrokken voelen door onze pittige 1.6 MIVEC-motor, die gekoppeld kan worden aan een soepel schakelende manuele versnellingsbak.

    BODY STIFFNESS

    STIJVE KOETSWERKSTRUCTUUR

    Een extreem stijve koetswerkstructuur verlegt niet alleen de grenzen van het bochtgedrag, de wegligging en andere dynamische prestatieparameters, maar verhoogt ook de kwaliteit en het comfort door het weggedrag te verbeteren en geluid en trillingen te verlagen. Het koetswerk van de Lancer is stijver dan vroeger dankzij geavanceerde computeranalyse en de RISE-technologie.

    ASG-2

    AUTO STOP & GO

    Het Auto Stop & Go (AS&G) schakelt de motor uit bij stilstand om het brandstofverbruik en de uitstoot te beperken zonder de elektronische systemen te onderbreken. De motor start onmiddellijk opnieuw, zodat je nooit opgehouden wordt. Voor een nog hoger rendement geeft een schakelindicator op het multifunctionele scherm het beste schakelmoment aan voor de actuele rijomstandigheden (niet op de modellen met automatische versnellingsbak).

  • FLEXIBILITEIT

    ADJUSTABLE LOAD FLOOR

    BAGAGERUIMTE

    Anders dan de meeste sportieve auto’s is de Lancer Sportback ontworpen om genoeg ruimte te bieden voor al je behoeften. Of je nu een grote set golfclubs of een nieuwe tv in de doos wilt vervoeren, je zult versteld staan van zijn flexibele laadruimte. De hoogwaardige duurzame bekledingsmaterialen zullen bovendien jarenlang intensief gebruik van de bagageruimte feilloos doorstaan.

    ONE-TOUCH FOLDING SEATS

    NEERKLAPBARE ACHTERBANK

    De asymmetrisch deelbare achterbank (60/40) kan met behulp van de handige hendels in één beweging neergeklapt worden om een vlakke en grote bagageruimte vrij te maken.

    REAR STORAGE

    VERSTELBARE LAADVLOER

    Er is zelfs een ‘geheime’ opbergruimte onder de koffervloer: wanneer je de vloer in zijn laagste stand zet, biedt de Lancer Sportback nog meer laadruimte.

    REAR PARKING SENSORS

    PARKEERSENSOREN ACHTERAAN

    Parkeer veilig en snel door de 4 parkeersensoren achteraan het voertuig.

    MULTI-FUNCTIONAL STEERING WHEEL

    ALLES BINNEN HANDBEREIK

    Als je de cockpit verder verkent, zul je merken dat alles netjes binnen handbereik opgesteld staat. Wat een verademing… Het handsfree Bluetooth-systeem en het geluidssysteem kun je in de Lancer Sportback bedienen op het stuurwiel, zodat je je altijd kunt blijven concentreren op de weg.

    STORAGE

    OPBERGRUIMTE

    Wij zijn er ons van bewust dat de Lancer Sportback in jouw leven een persoonlijke ruimte zal worden waarin je vele mooie momenten zult beleven. Om het interieur netjes te houden hebben wij tal van opbergruimten geïntegreerd, zoals de voorste armsteun met zijn opbergvakken met twee niveaus en de achterste armsteun met twee bekerhouders. Daarnaast is er nog extra opbergruimte boven aan de middenconsole en in de deurvakken.

  • ASC & TCL

    ASC & TCL

    In bochten regelt het geavanceerde actieve stabiliteitscontrolesysteem ASC met tractiecontrole TCL de remkracht voor elk wiel om een uitmuntende stabiliteit te garanderen. Het ASC met TCL voorkomt ook wielspin op natte of gladde wegen en minimaliseert in alle weersomstandigheden het risico op onderstuur in te snel genomen bochten.

    ABS WITH EBD

    ABS MET EBD

    Het ABS verkort de remafstand van de Lancer en biedt je de mogelijkheid om weg te sturen van een obstakel – als je wielen geblokkeerd zijn, kun je namelijk niet bijsturen. Ongeacht het aantal inzittenden, het gewicht van de bagage of de staat van het wegdek zorgt de elektronische remkrachtverdeler EBD voor een efficiënte spreiding van de remkracht over elk wiel. Dit garandeert maximaal remvermogen en een optimale rijstabiliteit.

    BRAKE OVERRIDE SYSTEM

    BRAKE OVERRIDE SYSTEEM

    Het Brake Override System geeft voorrang aan de remmen ten opzichte van het gaspedaal, zodat de bestuurder de auto met het rempedaal tot stilstand kan brengen, zelfs wanneer het gaspedaal ingedrukt is en de auto met volle snelheid rijdt.

    BRAKE ASSIST

    BRAKE ASSIST

    In een noodsituatie neemt de auto de controle over door zo hard mogelijk op de rem te gaan staan om maximale remkracht te bieden en op die manier een botsing te voorkomen.

    RISE BODY

    RISE BODY

    De koetswerkstructuur van de Lancer is een sterke kooi die gebruikmaakt van Mitsubishi’s gesofisticeerde RISE-technologie (Reinforced Impact Safety Evolution). Hiermee werken verschillende structurele elementen samen om de impactkrachten maximaal weg te leiden van het passagierscompartiment. De extreem stijve koetswerkstructuur biedt ook ideale steun aan de ophanging en zorgt voor een nog sportiever rijgedrag.

    AIRBAGS

    AIRBAGS

    Bij een botsing word je beschermd door maximaal zeven airbags, waaronder een knieairbag voor de bestuurder, die de voorwaartse beweging aanzienlijk beperkt. De voorste veiligheidsgordels met gordelspanners en spankrachtbegrenzers bieden een betere bescherming en krachtverdeling.





  • 1973 - 1600 GSR – een schot in de roos

    Stijlvol, licht, compact en betrouwbaar dankzij de kwaliteit van zijn technologie: de Mitsubishi Lancer was een schot in de roos toen hij in 1973 werd gelanceerd. Een jaar later gaf de sportieve Lancer 1600 GSR zijn visitekaartje af met een glorieuze eerste overwinning in de zwaarste van alle wedstrijden in het Wereldkampioenschap Rally, de Safari Rally.

    * Vorig model

    1976 - Bouwen aan een reputatie

    De Lancer bleef het wereldkampioenschap domineren. Hij veroverde al snel de reputatie van ‘car to beat’, aangezien hij zo veel overwinningen behaalde, onder meer in de loodzware Safari Rally in Kenia en de Southern Cross Rally in Australië.

    * Vorig model

    1982 - Lancer Fiore – de eerste voorwielaandrijver

    In 1982 introduceerde Mitsubishi Motors de eerste Lancer met voorwielaandrijving: de Mk III of Lancer Fiore. Zijn zuivere lijnen en uitgebalanceerde proporties lokten veel bewonderende blikken uit in de showrooms.

    * Vorig model





    1988 - Lancer Mk V – de eerste hatchback

    De Lancer vulde zijn beproefde kwaliteiten aan met de functionaliteit van een hatchbackmodel, een koetswerkvorm die heel populair was in Europa.

    * Vorig model

    1992 - Lancer GRS - de eerste Lancer Evolution

    De eerste Mitsubishi Lancer Evolution kwam op de markt in 1992. Hij was met name ontwikkeld met het oog op deelname aan het Wereldkampioenschap Rally. Hij had een wielbasis van 2,5 meter – ideaal voor de rallysport – en een buitengewone motor met superieure tuningkenmerken, ontwikkeld op basis van generaties van betrouwbare Mitsubishi Motors-krachtbronnen. De naam ‘Evolution’ (of ‘Evo’) werd al snel synoniem voor fantastische prestaties en een superieure wegligging.

    * Vorig model

    1996 - WRC-rijderstitel

    De snelle ontwikkeling van nieuwe modelvarianten werd een van de handelsmerken van de Lancer Evolution-reeks. Met zijn enorme achterspoiler was de Lancer Evolution III ontworpen en ontwikkeld als de ultieme rallymachine. Hiermee behaalde Tommi Mäkinen de eerste rijderstitel voor Mitsubishi in het WRC.

    * Vorig model


    Heritage-1

    1998 - WRC-constructeurstitel

    1998 was een mijlpaal voor Mitsubishi Motors. Twee decennia van hard werk, toewijding en technische ontwikkeling in het WRC werden eindelijk beloond met een eerste WRC-constructeurstitel voor Mitsubishi. Mitsubishi bleef rallyauto’s ontwikkelen op basis van productiemodellen en liet de geavanceerde rallytechnologie vervolgens terugstromen naar de serieproductie.

    * Vorig model

    2003 - MkVIII - Terugkeer van de Lancer

    Na enkele jaren van afwezigheid keerde de Lancer in 2003 terug naar Europa, een jaar later gevolgd door de Lancer Evolution VIII. Met zijn nieuwe radiatorrooster sloot hij beter aan bij de stijlcanons van het merk en op technisch vlak pakte hij uit met de Super AYC-technologie.

    * Vorig model

    2005 - MkIX - De vorige generatie

    Als laatste modelvariant van de vorige generatie pakte de Lancer Evolution IX in 2005 uit met een meer gesofisticeerde stroomlijn en een lichte koetswerkstructuur (aluminium). Op de belangrijke Russische markt werd de standaard Lancer uitgeroepen tot Auto van het Jaar.

    * Vorig model