iMiEV, 100% elektrische stadswagen | Mitsubishi Motor
Onze site maakt gebruik van cookies. Wij gaan ervan uit dat u akkoord gaat met onze cookies op het moment dat u gebruik maakt van onze site. Klik hier om meer te weten te komen over cookies en waarom wij ze gebruiken.
  • 0 PRODUCTS IN COMPARISON

    Close

    You Cannot Select More Than 5 Cars

lees meer
  • promoimage
Lees meer

  • ECOLOGY-1THE EARTH WILL THANK YOU 

    The i-MiEV is 100% electric, so it produces no running emissions. It is a simple equation - zero pollution equals zero 
    CO2 released into the earth's atmosphere.





    ECOLOGY-2REDEFINING POWER

    Consisting of 88 cells, the i-MiEV’s high-capacity lithium-ion battery pack offers an impressive 160km* cruising range per charge. You can cruise 100km for only €1.62, and by taking advantage of low-cost nighttime electricity rates, the price per kilometre can be even lower. An addition of the new LED front headlamps also lowers overall electricity rates. It’s time to say goodbye to petrol and say hello to future driving.

    *Measured by NEDC, New European Driving Cycle. Range may vary according to driving style, road conditions and use of air-conditioning or heater, etc. Cost effective nighttime rates may vary due to electricity company plan or may not be applicable in your country.
    Data: €0.13 / kWh (Measured by Mitsubishi Motors Corporation)

  • HET DESIGN VAN DE i-MiEV

       
    Design Futuristic Way

    design03  design05 

    FUTURISTISCH

    De i-MiEV is amper 3,475 meter lang, waardoor hij niet alleen in het oog springt, maar ook perfect bemeten is voor de stad. Zijn futuristische look wordt nog benadrukt door zijn korte voor- en achteroverhang. En met zijn 15-duimwielen en zijn 2,550 meter lange wielbasis (met de motor achterin) biedt hij over het algemeen een goed rijevenwicht en veel stabiliteit, zodat je overal vol vertrouwen kunt rondcruisen. Bovendien zitten de batterijen onder de vloer om het zwaartepunt te verlagen, zodat je kunt genieten van het rijcomfort van de luxewagen.  

    De handige draaicirkel van de i-MiEV is met zijn 4,5 meter een zegen om te parkeren in de stad, waar krappe parkeerplaatsen een dagdagelijkse realiteit zijn. In- en uitparkeren is kinderspel met de i-MiEV, die perfect bemeten is voor stadsverkeer. 


  • imiev-image.jpg

    Je passagiers zullen genieten van de hoogwaardige bruine stoffen zetelbekleding, afgewerkt met witte biesjes. De verticaal geschikte klimaatregelingsknoppen met zilverkleurige accenten contrasteren mooi met de weelderige interieurkleur.

    Door het ontbreken van motorgeluid in het interieur kun je volop genieten van je favoriete muziek. Het unieke optionele geluidssysteem beschikt over een cd-speler en krachtige 4-kanaalsversterkers, plus een USB-aansluiting om je draagbare mediaspelers te koppelen en op te laden.  

    i-MiEV - Peacefullspace

    INTUÏTIEF INSTRUMENTENPANEEL

    Het instrumentenpaneel van de i-MiEV werd ontworpen met het oog op gebruiksvriendelijkheid. Een uniek optioneel geluidssysteem beschikt over een cd-speler en krachtige 4-kanaalsversterkers, plus een USB-aansluiting om je draagbare mediaspelers te koppelen en op te laden. De zetelbekleding maakt nu gebruik van meer katoen, waardoor de CO2-uitstoot over de hele levensduur met 19% wordt verlaagd.  

    Premium Interior
     

    HOOGWAARDIG INTERIEUR

    Dankzij het gebogen dak en de lange wielbasis die te danken is aan de architectuur met de motor achterin, kan de i-MiEV vier volwassenen comfortabel vervoeren. Met vier inzittenden beschik je trouwens nog altijd over 235 liter bagageruimte (VDA). En met beide rugleuningen van de achterbank neergeklapt groeit die ruimte zelfs tot 860 liter.  

      Remote Control

       

    MiEV AFSTANDSBEDIENING

    Met het MiEV Remote System kan de vanop afstand bedienbare klimaatregeling* vooraf geactiveerd worden om een comfortabel interieurklimaat voor te bereiden en tegelijk elektriciteit te besparen voor de aandrijving. Met behulp van een programmeerbare laadtimer* kan de bestuurder de laadtijden plannen in de daluren. Een geïntegreerd scherm geeft ook de resterende batterijlading weer. 

    KLIMAATREGELING MET AFSTANDSBEDIENING*

    De klimaatregeling kan in- en uitgeschakeld worden met behulp van de afstandsbediening met EV Remote. Door de klimaatregeling vooraf in te schakelen kun je een comfortabel interieurklimaat creëren voordat je instapt, en tegelijk besparen voor de aandrijving. De klimaatregeling biedt de keuze uit de standen COOL, HOT, DEF en A/C OFF. In DEF wordt ook de achterruitontdooiing ingeschakeld.  

     

    LAADTIMER*

    Je kunt kiezen wanneer je je i-MiEV oplaadt (bijvoorbeeld ‘s nachts, wanneer de elektriciteit goedkoper is).

    Er zijn twee laadtimers:  

    ON-timer: om te beginnen met laden binnen 0 – 19,5 uur

    OFF-timer: om te stoppen met laden binnen 0 – 19,5 uur, of wanneer de batterij volledig geladen is

    (de ‘-‘-stand)

     
  • PRESTATIES 

       
    High torque

    HOOG KOPPEL EN CONSTANTE ACCELERATIE

    De uiterst lichte en buitengewoon efficiënte synchrone motor met permanente magneet biedt een verrassend sterk en lineair acceleratievermogen om vlot in te halen, terwijl de achterwielaandrijving het rijgedrag bevordert. Met een verhoogd koppel van 196 Nm, dat geen enkele moeite heeft met bergop rijden en een topsnelheid van 130 km/h mogelijk maakt, reageert de i-MiEV altijd snel op je gasinput.  

    Regenerative Brake Control

    REMENERGIERECUPERATIE

    De i-MiEV recupereert remenergie zodra je je voet van het gaspedaal haalt en slaat de kinetische energie op in de hoofdbatterij. De hoeveelheid energie die wordt opgeslagen, is afhankelijk van de vertraging, die wordt bepaald door de schakelpositie. Bovendien remenergierecuperatie verhoogd zodra je het rempedaal induwt. De remenergierecuperatiefunctie is een efficiënte manier om het rijbereik te vergroten.

    Optimised shift positions

    GEOPTIMALISEERDE SCHAKELPOSITIES

    Kies positie D om in de stad te rijden, waarbij de remenergie optimaal gerecupereerd wordt. Bergaf zorgt de positie B voor extra remenergie, terwijl je in positie C comfortabel kunt rijden buiten de bebouwde kom.

    METER EN SCHERM

    Alles wat je moet weten, wordt weergegeven op het instrumentenpaneel: de energiepeilmeter links geeft de schakelpositie aan en waarschuwt je wanneer de batterij opgeladen moet worden. De rijbereikindicator rechts omvat de kilometerteller, de dagteller, service-indicatoren en geeft nog andere nuttige informatie weer.

    • Kilometerteller
    • Dagteller A
    • Dagteller B
    • Schermverlichtingsknop
    • Service-indicator (afstand tot volgend onderhoud)
    • Service-indicator (aantal maanden tot volgend onderhoud)
    • TPMS set indicator
    • Rijbereikindicator

    Meter

     

    ENERGIEPEILVERKLIKKER

    Wanneer de batterij bijna leeg is, licht de energiepeilverklikker op om de bestuurder te waarschuwen. Om energie te besparen wordt de klimaatregeling automatisch uitgeschakeld, terwijl de verluchting ingeschakeld blijft. 

    ENERGIEPEILMETER MET ENERGIEPEILVERKLIKKER

    Wanneer de batterij nog maar voor 1/8 geladen is, licht de energiepeilverklikker op om de bestuurder eraan te herinneren dat de batterij opgeladen moet worden.

    ECO- EN CHARGE-ZONES.

    Als je de snelheid in de ECO-zone houdt, vergroot je het rijbereik. In de Charge-zone geeft de indicator aan dat de batterij wordt opgeladen.

    LADEN

       

    2-WEGSLAADSYSTEEM

    De i-MiEV thuis of in de stad opladen is kinderspel. Als je de i-MiEV aansluit op een gewoon stopcontact, wordt de batterij in 8 uur tijd volledig opgeladen. Een snellader laadt de batterij in 30 minuten op tot 80% van de maximumcapaciteit.

       

    Charging 

    GEWOON LADEN – 100% IN 8 UUR

    De gewone laadtijd met 230 V en 10 A vanaf laag energiepeil (met oplichtende verklikker) kan verschillen per regio.  

    SNELLADEN – 80% IN 30 MINUTEN

    De snellaadtijd met maximaal 50 kW kan verschillen naargelang van de omstandigheden, zoals de buitentemperatuur.

    Charging 2

       

    AANSLUITEN EN VERDER RIJDEN

    Met een volle batterij heeft de i-MiEV een rijbereik van 160 km: perfect om te pendelen en boodschappen te doen in en rond de stad.   

       
  • RIJDEN IN ALLE VEILIGHEID

       
    Six airbags imiev

    CRASHVEILIGHEID

    In totaal zes SRS-airbags helpen de bestuurder en zijn passagiers te beschermen bij een botsing.

    Safety01

    RISE-KOETSWERKSTRUCTUUR

    Mitsubishi’s exclusieve RISE-koetswerkstructuur (Reinforced Impact Safety Evolution) absorbeert de impactenergie en omvat een stijf passagierscompartiment.

    Battery

    GEAVANCEERDE VEILIGHEID VOOR DE BATTERIJ

    De batterijen van de i-MiEV zitten in een waterdicht batterijpack onder de koetswerkstructuur, omhuld door een stevig frame dat bescherming biedt tegen botsingen vanuit alle richtingen.   

    ASC


    ASC MET TCL OM IN HET SPOOR TE BLIJVEN

    Bij een bruusk stuurmanoeuvre om een obstakel te vermijden beperkt het door het MiEV OS beheerde ASC-systeem (Active Stability Control) ongecontroleerde bewegingen zoals overstuur of onderstuur. In gladde omstandigheden beperkt het TCL-systeem (Traction Control) het doorslippen van de wielen voor meer stabiliteit bij het accelereren. En omdat het ASC met TCL werd geoptimaliseerd voor elektrische voertuigen, bevordert het zelfs de stabiliteit bij het afremmen.

    Brake Assist Imiev


    BRAKE ASSIST SYSTEM

    In een noodsituatie neemt de auto de controle over door zo hard mogelijk op de rem te gaan staan om maximale remkracht te bieden en op die manier een botsing te voorkomen.

    Brake override imiev


    BRAKE OVERRIDE SYSTEM

    Dit elektronisch gestuurde noodstopsysteem geeft voorrang aan de remmen ten opzichte van het gaspedaal, zodat de bestuurder de auto met het rempedaal tot stilstand kan brengen, zelfs wanneer het gaspedaal ingedrukt is en de auto met volle snelheid rijdt. Dankzij het Brake Override System kan de bestuurder altijd de controle over het voertuig bewaren, zelfs wanneer bijvoorbeeld het gaspedaal vastzit achter de vloermat.

    Immobiliser imiev

    IMMOBILISER

    Om de auto te kunnen starten, moet de unieke code die de sleutel verstuurt, overeenstemmen met de code die is geprogrammeerd in het controlesysteem van de motor. Zonder de juiste sleutel zal de motor niet starten, om diefstal te voorkomen.

    Performance-Safety-Acousticveh2(1)

    ACOUSTIC VEHICLE ALERTING SYSTEM

    Omdat de i-MiEV doorgaans geruisloos rijdt, maakt het AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System) een geluid om voetgangers te waarschuwen voor het naderende voertuig. Het systeem werkt zowel bij vooruit- als achteruitrijden en gebruikt informatie van de snelheidssensoren, het remsysteem en de versnellingsbak. AVAS omvat een waarschuwingsluidspreker en een knop om het systeem uit te schakelen.

    NCAP

    EURO NCAP

    De i-MiEV behaalde op de Euro NCAP-crashtests een uitstekende score van 4 sterren volgens de normen van 2011, wat overeenkomt met het veiligheidsniveau van een even grote auto met verbrandingsmotor